به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۰۶، ۱۴۰۰

فرار ٩ گرگ از یک پارک وحش فرانسه

 

یک گله گرگ که متعلق به پارک وحشی در جنوب فرانسه بودند به علل نامعلوم از پارک گریختند. مسئولان به ناچار چهار گرگ را کشتند و پنج گرگ دیگر را با توسل به بی‌حسی دستگیر کردند.


پارک وحش "تروا واله" یا سه درّه (Trois Vallées) که نزدیک به ۶٠ هکتار مساحت دارد، بیش از ۶٠٠ حیوان را از ۷٠ نوع در خود جا داده است. از جمله درندگان و گربه‌سانان بزرگ و همچنین چندین گله گرگ در این منطقۀ حفاظت‌شدۀ خصوصی زندگی می‌کنند.


اما روز جمعه ۲۴ دسامبر – در آستانۀ جشن کریسمس – اعلام شد که این پارک وحش به دلیل فرار ٩ گرگ تعطیل شده است. پلیس منطقه اعلام کرد که اتفاقاتی در ارتباط با یک گله گرگ که "رفتاری غیرعادی داشته" رخ داده است. همین منبع می‌افزاید: "مالک پارک وحش ناچار شد که چهار گرگ را بکشد. او سپس با مأموران دولتی تماس گرفت تا آنها حیوانات باقی مانده را با بی‌حسی دستگیر کنند".


به درستی معلوم نیست چه اتفاقاتی در پارک وحش رخ داده اما مالک آن گفته است که هیچ خطری برای بازدیدکنندگان پارک به وجود نیامده است.


پارک وحش "تروا واله" نزدیک به یک سال قبل به حکم دولتی بسته شد. در این حکم آمده بود که مقررات ایمنی در این پارک رعایت نمی‌شده و امنیت کارکنان، بازدیدکنندگان و حیوانات در خطر بوده است. اما مالک پارک با پیگیری‌های حقوقی، حکم دولت را باطل کرد و از حدود یک ماه و نیم قبل پارک را دوباره به روی مردم گشود.


در حال حاضر، در سایت اینترنت پارک وحش "تروا واله" فقط نوشته شده: "پارک تا نیمه ماه ژانویه تعطیل است" 

رادیو بین المللی فرانسه