به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۱

نرگس محمدی با صندلی چرخدار به ملاقات رفت
وضعيت جسمی نرگس محمدی بر اثر فشارهای وارده در زندان به حدی وخيم است که در آخرين ملاقات بر روی صندلی که توسط چهار نفر حمل مي‌شد به اتاق ملاقات آورده شد.
به گزارش سايت ملی-مذهبی نرگس محمدی نايب رئيس کانون مدافعان حقوق بشر در آخرين ملاقاتی که با خانواده خود داشته است در وضعيت جسمی نامناسبی به سر می برده است به گونه ای که اين وضعيت باعث نگرانی خانواده وی شده است.
در آخرين ملاقات، نرگس محمدی با صندلی به اتاق ملاقات منتقل شده و برای حضور در اين ملاقات از سوی چهار نفر کمک می شده است. وی حتی توانايی ادای صحيح کلمات را نداشته است.
وضعيت جسمی خانم محمدی به حدی نامناسب بوده است که اين ملاقات بر روحيه فرزندان وی به شدت تاثيرگذار بوده است و علی و کيانا نيز از ديدن حال نامناسب مادر خود غمگين شده اند. اين ملاقات تاثير منفی بر روحيه آنها داشته اشت.
خاطرنشان می شود نرگس محمدی همچنان در زندان زنجان نگهداری می شود که از لحاظ سطح بهداشت و امکانات در وضعيت نازلی قرار دارد. وی که در کنار زندانيان عادی در زندان به سر می برد. برخی از آنها متاسفانه به انواع بيماری مبتلا هستند. زندانيانی که خود قربانی روابط ناصحيح جامعه شده اند و به علت وضعيت وخيمشان معمولا از ديد فعالان سياسی و فرهنگی جامعه دور مانده اند.
در بند محمدی امکانات ناچيزی وجود دارد و زندانيان حتی از داشتن يک يخچال نيز محروم هستند.
نرگس محمدی در ملاقات خود تاکيد کرده است هر روز حالش به هم می خورد و بيماری وی تشديد شده است. به رغم حق اين زندانی سياسی برای دسترسی هر چه سريع تر به امکانات درماني، مسئولان زندان از امکان دسترسی خانم محمدی به پزشک متخصص ممانعت به عمل آورده اند. هر بار که وضعيت خانم محمدی وخيم می شود به وی يک آمپول مسکن تزريق می شود که هيچ تاثيری در سلامتی وی ندارد.
نرگس محمدی بعد از زندان خرداد ۱۳۸۹ به بيماری مرموزی مبتلا شد. اين بيماری در شرايط استرس زا پيشرفت می کند و بدون اينکه خود بيمار متوجه شود باعث افتادن وی بر زمين می شود. اين افتادن می تواند باعث اصابت سر وی به ديوار يا زمين يا جسمی سخت شود .اين موضوع مايه نگرانی خانواده نرگس محمدی شده است.
اين وضعيت در حالی است که نگهداری محمدی در زندان زنجان قانونی نيست و وی در تهران محاکمه شده و طبيعتا بايد در زندان اوين نگهداری شوند.
مشاهده وضعیت جسمی خانم محمدی نه تنها نگرانی شدید خانواده او شده، بلکه بر روحیه دو فرزند پنج ساله او نیز که شاهد وضعیت مادر خود بوده اند تأثیر ناگوار گذاشته است. به گفته تقی رحمانی، وضعیت روحی بچه ها پس از این ملاقات و دیدن ناتوانی مادرشان که روی صندلی حمل می شده و به دشواری سخن می گفته بسیار آشفته شده است.
رحمانی می گوید: «آنان که پیش از این تاکنون دوبار در عمر کوتاه خود با یورش سرزده شبانه ماموران امنیتی به خانه شان از خواب پریده و شاهد رفتار و سخنان خشن آنان در تفتیش خانه و بازداشت پدر و مادر بوده اند پس ازاین ملاقات مدام از مادر بزرگ خود، که از آنان نگهداری می کند، می پرسند:
 "چرا آقا بدها مامان را مریض کرده اند؟" و "چرا مامان این طوری حرف می زند؟"».

به گفته آقای رحمانی بچه ها لفظ آقا بدها را در مورد ماموران امنیتی و لباس شخصی که اونیفورم پلیس بر تن ندارند، به کار می برند.