به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۱

انتقال بهمن احمدی امویی به محل نگهداری محکومان به اعدام
بهمن احمدی امويی، روزنامه‌نگار زندانی که چندی پيش به زندان رجايی‌شهر تبعيد شده بود، عصر ديروز به سلول انفرادی بند يک اين زندان که محل نگهداری محکومان به اعدام است، منتقل شد.
کميته گزارشگران حقوق بشر- احمدی امويی، صبح ديروز در پی احضار به دادسرای اوين، به آنجا منتقل شده و پس از بازگشت به زندان به سلول انفرادی انتقال يافت. انتقال اين روزنامه‌نگار زندانی به سلول انفرادی در حالی صورت می‌گيرد که به گفته ساير زندانيان، رئيس زندان رجايی‌شهر نيز از انتقال او به سلول‌های انفرادی بند يک اين زندان سر باز می‌زده، با اين‌حال دستور قضايی مقامات زندان اوين، او را ناچار به اين انتقال کرده است. گفته می‌شود، رئيس زندان نيز نسبت به امنيت جانی احمدی امويی در اين سلول‌ها اظهار نگرانی کرده ، با اين‌حال آن را دستور قضايی دانسته است.
زندانيان سياسی در زندان رجايی‌شهر می‌گويند:" اين زندان دارای سلول‌های انفرادیِ مخصوص و بهتری هم هست و انتقال احمدی امويی به سلول انفرادی بند يک، موجب نگرانی همه شده است." آنها می‌گويند:" شرايط اين سلولهای انفرادی به قدری اسف‌بار است که همه زندانيان پس از مدت کوتاهی حضور در آنجا دچار بيماری و مشکلات جدی جسمی و روحی می‌شوند." زندانيان می‌گويند:" هيچ‌کس نمی‌تواند آنجا دوام بياورد."
بهمن احمدی امويی، از روز ۲۲ خرداد و پس از اعتراض به حمله گارد ضد شورش به مراسم بزرگداشت شهيد هدی صابر در بند ۳۵۰، به سلول انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شده و نيمه‌شب با دست‌بند و پابند به زندان رجايی‌شهر تبعيد شد. در حالی که هنوز دلايل اين تبعيد بر خانواده وی روشن نبود، روز گذشته در روندی غيرقانونی و به دلايل نامعلوم، دستور به انتقال او به سلول انفرادی داده شده است.
خانواده اين روزنامه‌نگار زندانی می‌گويند:" انجام اينگونه برخوردها در حالی که بيش از سه سال از حبس بهمن می‌گذرد، قابل توجيه نيست." اين خانواده همچنين بيش از هر چيز ديگری، نسبت به سلامت جانی وی ابراز نگرانی می‌کنند. به گفته آنها" مسئولان برای او شرايط تنبيه در تنبيه، درست کردند. هم او را به زندان رجايی‌شهر انتقال داده‌اند و هم اينکه، به بدترين سلول‌های انفرادی اين زندان منتقل شده است."
بهمن احمدی امويی، روزنامه‌نگار اقتصادی، در روز ۳۰ خردادماه سال ۸۸ به همراه همسرش" ژيلا بنی‌يعقوب"، بازداشت شد و از سوی دادگاه به تحمل ۷ سال حبس تعزيری محکوم شد. اين حکم سپس در دادگاه تجديدنظر به ۵ سال حبس کاهش يافت. وی از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.