به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۹۱

آمریکا از سازمان مجاهدین خلق ایران خواست
 برای بستن اردوگاه اشرف در عراق اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه 18-6-2012 در بیانیه ای از سازمان مجاهدین خلق ایران خواست انتقال اعضای خود از اردوگاه اشرف را برپایه طرح حکومت عراق برای خارج کردن اعضای این گروه اپوزیسیون ایرانی از خاک خود، تکمیل کند.
ویکتوریا نولاند در این باره گفت: "می توان به طور مسالمت آمیز اردوگاه اشرف را بست. باید طرح های سازنده را با روی باز پذیرفت نه با پیش شرط های مطرح شده پیش از آغاز گفت و گو."
پس از سرنگونی نظام صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق با حمله ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به این کشور، مقام های جدید عراق خواستار خروج نیروهای سازمان مجاهدین خلق از کشورشان شدند.
نام سازمان مجاهدین خلق ایران از سال 1997 در لیست گروه های تروریستی آمریکا قرار گرفته است. این گروه اما می گوید که از آن زمان، خشونت را کنار گذاشته و تلاش حقوقی برای حذف نام خود از این لیست آغاز کرده است.
مسئولان آمریکایی می گویند که 1200 تا 1400 عضو سازمان مجاهین خلق همچنان در اردوگاه اشرف حضور دارند. فوریه گذشته حدود دو هزار نفر از نیروهای این گروه به پایگاهی جدید در خارج از بغداد منتقل شدند.
منبع: العربیه