به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۱

توفان توئیت به نام نرگس محمدی در راه است
گروهی از فعالان شبکه های مجازی قصد دارند برای آگاه کردن افراد بیشتری نسبت به شرایط وخیم نرگس محمدی در زندان زنجان یک “توفان توئیت ” در شبکه مجازی توئیتر راه اندازی کنند.
این توفان آگاهی رسان در شامگاه چهارشنبه ۷ تیرماه برابر با ۲۷ ژوئن بر پا خواهد شد که ساعت مشترک آن از سوی برنامه ریزان آن چنین بیان شده است: تهران(۲۳:۳۰) نیویورک(۳بعدازظهر) کالیفرنیا(۱۲ظهر) اروپای مرکزی(۹شب) و لندن (۸شب).
در توفان توئیت، کاربران این رسانه ی اینترنتی هماهنگ با هم در یک زمان مشترک، متن مشترکی را منتشر می کنند و با توجه به اینکه هر کاربر با ده ها و شاید صدها کاربر دیگر در سراسر جهان در تماس است، پیام ارسالی گسترده بزرگی را پوشش خواهد داد.
نرگس محمدی نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر برای اجرای حکم ۶ سال زندان، اردیبهشت ماه گذشته در شهرستان زنجان بازداشت و به تهران منتقل شد، اما پس از مدتی او را به زندان زنجان که شرایط بسیار نامناسبی دارد انتقال دادند.
وی یکشنبه ۴ تیر ماه با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به دادستان تهران آشکارا مسئولیت مرگ تدریجی خود را متوجه حکومت و مسئولان دانست.
این فعال حقوق بشر بار نخست در سال ۱۳۸۹ بازداشت و به دلیل ابتلا به بیماری فلج عضلانی آزاد شد . وی پس از اینکه به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد اوایل ماه اردیبهشت نیز بازداشت شد.
نرگس محمدی دو کودک دوقلوی ۵ ساله به نام کیانا و علی دارد که با خروج اجباری پدر از ایران و بازداشت مادر،زیر شدید ترین فشار های روحی و روانی قرار گرفته اند.
نوع برخورد نظام حاکم بر ایران با نرگس محمدی نوعی گروگان گیری برای زیر فشار قرار دادن تقی رحمانی است که متاسفانه دو کودک خُردسال این دو را نیز مستقیم زیر شکنجه ی روحی قرار داده است.
نرگس محمدی فعال حقوق بشر در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه بین‌المللی بنیاد الکساندر لانگر شد.
وی که رییس هیئت اجرایی شورای صلح ایران در سال ۲۰۱۱ بوده است موفق به دریافت جایزه “دولت وبنیاد تاریخ زنده سوئد” شد که مسئولان امنیتی وی را از سفر به سوئد و دریافت این جایزه محروم کردند. موضوعی که منجر به صدوربیانیه مطبوعاتی مشترک وزرای امور خارجه و امور همپیوستگی ملی سوئد در اعتراض به نظام جمهوری اسلامی شد.
برگذارکنندگان توفان توئیت برای نرگس محمدی پیش بینی می کنند این توفان آگاهی بخش با استقبال قابل توجهی در دنیای مجازی روبرو شود.