به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۹۱

قهر دوباره محمود احمدی نژاد
گزارش هایی از قهر دوباره محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران و عدم حضورش در محل کار خود به دلیل مخالفت آیت الله علی خامنه ای رهبر این کشور با تغیرات وسیع در دولت منتشر شده است.
سایت "ندای سبز آزادی" به نقل از منابع خود گزارش داده است که در دیدار احمدی نژاد با آیت الله خامنه ای پیش از سفر او به اجلاس شانگهای در پکن، احمدی نژاد تصمیم خود برای "ایجاد یک سونامی در دولت و تغییر چند وزیر و تعداد زیادی از استانداران" را به اطلاع رهبر ایران می رساند.
بنا بر این گزارش، این تصمیم با مخالفت شدید آیت الله خامنه ای روبرو می شود و تنها تغییر در استانداران را می پذیرد.
شایان ذکر است که برپایه این گزارش، آیت الله خامنه ای بخصوص با تغییر در وزارت کشور مخالفت می کند.
پیشتر خبرهایی مبنی بر نیت احمدی نژاد برای ایجاد تغییر در وزارت کشور در یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران کم و بیش منتشر شده بود.
گفته می شود آقای خامنه ای با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده با این تغییرات مخالفت کرده و اظهار داشته که به صلاح نیست در سال آخر فعالیت دولت و وجود فضای سخت بین المللی و تحریم خارجی و تورم در داخل، شوک دیگری به کشور وارد شود.
بنا بر گزارش "ندای سبز آزادی" این مخالفت، منجر به دلخوری شدید احمدی نژاد شده و او پس از این دیدار، دو روز و نیم به محل کار خود نرفته است. او اما نهایتا برای حضور در اجلاس شانگهای، در تاریخ شانزدهم خرداد به محل کار خود می رود و از آنجا عازم فرودگاه می شود.
این گزارش می افزاید که مصطفی محمد نجار وزیر کشور، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وزرایی هستند که محمود احمدی نژاد در صدد اخراج آنان از کابینه بوده است.
این دومین باری است که محمود احمدی نژاد در اعتراض به دخالت های رهبر جمهوری اسلامی در امور دولت، خانه نشین می شود. پیشتر احمدی نژاد به خاطر مخالفت آیت الله خامنه ای با برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات، به مدت 11 روز، خانه نشین شده بود.