به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۱

جنجال جدید در زندگی خصوصی رئیس جمهور فرانسه 
والری تریروایلر 

رقابت شدید والری تریروایلر با سگولن رویال همسر سابق اولاند در منطقه لاروشل 
احترام آزادی: زندگی خصوصی فرانسوا اولاند (هولاند) در رسانه ها جنجال جدیدی آغاز کرده که ممکن است برای رئیس جمهور جدید این کشور بسیار گران تمام شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس۲۴، سگولن رویال، همسر سابق اولاند در منطقه لاروشل برای انتخابات پارلمانی رقابت می کند و رقیب سیاسی وی یکی از سوسیالیستهای ناراضی است که تصمیم گرفته جلوی حضور رویال را در پارلمان بگیرد.
همه مسئولان ارشد حزب سوسیالیست از جمله مارتین اوبری دبیر اول حزب سوسیالیست و نیز ژان مارک ارو نخست وزیر فرانسه از رویال حمایت کردند و درست همان روزی که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه حمایت خود را از سگولن رویال اعلام کرد، والری تریروایلر شریک کنونی زندگی اولاند همه محافل سیاسی را غافلگیر کرد.
تریروایلر که خبرنگار حرفه ای نیز هست با ارسال پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از رقیب سیاسی سگولن رویال حمایت کرد. موضع بانوی اول فرانسه مغایر موضع رسمی رئیس جمهور و حزب سوسیالیست به شمار می رود.
در عین حال اولیویه فالورنی از اعضای ناراضی حزب سوسیالیست به درخواست اعضای این حزب برای کناره گیری در دور دوم انتخابات پارلمانی منطقه لاروشل اهمیت نمی دهد و ممکن است موجب شکست سگولن رویال در این منطقه شود . این درحالی است که از رویال به عنوان رئیس بعدی پارلمان فرانسه یاد می شد.
روز گذشته والری تریروایلر در توئیتر خود نوشت:
«برای اولیویه فالورنی که فردی با لیاقت است و سالها برای حقوق مردم لاروشل فعالیت کرده است، آرزوی موفقیت می کنم». این پیام آنقدر شگفت انگیز بود که بسیاری از اعضای حزب سوسیالیست تصور می کردند با شوخی انتخاباتی روبرویند.
این مسئله در بین محافل سیاسی سوسیالیست موجی از اعتراضها را به راه انداخته است. در عین حال در بین احزاب مخالف دولت همه اولاند را به تمسخر گرفته اند و یادآوری کردند که زندگی خصوصی اولاند بیش از سارکوزی وارد سیاست شده است.

فرانسوا هولند و تریروایلر
"مطرح شدن زندگی خصوصی در عرصه سیاست"، از آنچه اولاند می ترسید، گریبان اش را گرفت.
نکته جالب توجه آنکه که اولاند از مهمترین منتقدان مطرح شدن زندگی خصوصی در عرصه سیاست در دوران سارکوزی به شمار می رفت. به نظر می رسد رئیس جمهوری که می خواست خود را رئیس جمهور «معمولی» بداند، دیگر نمی تواند به «معمولی» بودن خود ادامه دهد.
مسئله حسادت والری تریروایلر به سگولن رویال بر هیچ کس پنهان نیست و مطبوعات فرانسه مدتی است که ‌آن را مطرح می کنند.
انتقادهای زیادی از سوی مخالفان به والری در خصوص نفوذش بر شخص رئیس جمهور وارد است. وی چند روز پیش گفت من هرگز بر رئیس جمهور اعمال نفوذ نمی کنم.
در عین حال در بین اعضای حزب سوسیالیست طرفداران سگولن رویال انتقادهای تندی به همسر کنونی رئیس جمهور وارد کردند و گفتند ما به والری تریروایلر رای نداده ایم بلکه به فرانسوا اولاند رای داده اند. این زن نباید در امور سیاسی دخالت کند.
این کارتون از سایت خیابان 89 گرفته شده، طراح اش او را به توئیت وایلر تبدیل کرده است.
در بین محافل سیاسی راستگرا انتقادها آنقدر زیاد شده که برخی می گویند مهمترین حسن حضور سوسیالیستها در راس حکومت این است که ما را در این دوره بحرانی می خندانند. روز یکشنبه باید پاسخی قاطع به این افراد داد.
مارین لوپن از حزب راستگرای افراطی "جبهه ملی" نیز واکنش تریروایلر را ترحم آمیز توصیف کرد. روزنامه های فرانسوی به طور گسترده این گاف دولتی را پوشش داده اند.