به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۹۱

قيمت مرغ از مرز۶ هزار تومان گذشت
در حالی دولت 24 میلیارد دلار به تامین نهاده‌های تولید به ویژه کشاورزی اختصاص داد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در محافل رسمی کاهش قیمت را وعده داده بود که همچنان قیمت‌ها صعودی است و مرغ به کیلویی 6200 تومان رسید.
به گزارش فارس، قیمت مرغ امروزه در کنار سایر مواد غذایی سیر صعودی به خود گرفته و در حالی که گزارش میدانی خبرنگار فارس از قیمت 6200 تومانی در بازار حاکی است به گفته برخی مسئولان تا کیلویی 7 هزار تومان نیز خبر می‌رسد.
اوایل سال جاری بود که دولت در برابر انتقاد از گرانی‌‌ها تصمیم به کاهش قیمت گرفت البته انتقادها بیشتر معطوف به عدم تامین 30 درصد نهاده تولید از محل درآمد هدفمندی‌یارانه‌ها بود که با افزایش دادن قیمت تمام شده تولید، قیمت‌ بازار را روزانه بالا می‌کشید.
قيمت مرغ گرم در بجنورد به طور بي‌سابقه‌ای افزايش يافته و به مرز 60 هزار ريال افزايش يافت.
برخی از فعالان مرغداری پيش‌بينی مي‌کنند به دلايل مختلف قيمت گوشت سفيد در روزهای آينده روند افزايش را داشته باشد.
نرخ مرغ در بجنورد که از دو ماه گذشته و در پی بيماری تب کريمه کنگو سير صعودی را در پيش گرفته است، ميزان مصرف گوشت مرغ را افزايش داده که در پی آن منجر به افزايش دست کم 10 درصد نسبت به قبل شده است.
البته قيمت مرغ در ماه‌های آخر سال گذشته افزايش فزاينده‌ای را طی کرده به طوری که نسبت به ابتدای سال قبل حدود دو برابر رشد قيمت را تجربه کرد.
مديران اين بخش افزايش تقاضا و همچنين سير صعودی قيمت نهاده‌ها را از دلايل گرانی مرغ عنوان مي‌کنند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در اين مورد معتقد بوده که افزايش قيمت مرغ در اين استان به خاطر رشد هزينه‌های توليد است.
ابوالفضل ياوری با بيان اينکه قيمت جوجه يک روزه و نهاده‌ها طی ماه‌های اخير به طور چشمگيری افزايش يافته است، افزود: هم‌اکنون قيمت سويا از 4 هزار و 500 به 7 هزار تومان و ذرت از 510 به 600 تومان رسيده است.