به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۱

یاشار خامنه
به نام آزادی
 «پدرم گروگان وزارت اطلاعات است.»
«نوح» هرگز به خاطر فرزندش«سام» مجازات نشد.
من «یاشار خامنه» هستم که در فضای مجازی با نام مستعار «یاشار نقی پژوه» شناخته می شوم و در خارج از کشور دانشجو هستم. از روزی که «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» شروع به کار کرد به همراه بسیاری از جوانان ایرانی به طنز نویسی برای به چالش کشیدن مسائل خرافی مشغول هستم. امروز که این نامه را می نویسم پنج هفته است که پدرم گروگان وزارت اطلاعات است. چرا که نه وکیل دارد، نه پرونده ای تشکیل شده و نه اینکه حق ملاقات با خانواده را دارد. تنها جرمش این است که پدر من است.
چند روز پس از دستگیری پدر، مادرم با من تماس گرفت و گریه کنان و شیون کنان گفت که می خواهند پدرت را اعدام کنند و سپس خواهرم گفت که بر اساس خواسته وزارت اطلاعات، باید از خودت فیلم بگیری و ابراز ندامت کنی و برای آنها بفرستی. من نیز به خاطر خانواده ام تن به چنین خواسته ای دادم، اما مامورین وزارت اطلاعات علی رغم اینکه به خواسته آنها تن در دادم، پدرم را رها نکردند. حتی دریغ از سر سوزنی کاهش فشار بر روی خانواده من! در آخرین تماسی که با مادرم داشتم مطلع شدم که او را هم تهدید به دستگیری کرده اند و گفته اند خودش را هم به زودی پیدا می کنیم و به سزای اعمالش می رسانیم.
خواسته ای که وزارت اطلاعات ایران دارد این است که صفحه ی فیسبوک «کمپین یاد آوری امام نقی به شیعیان» بسته شود و من نیز اطلاعات ایمیل و وبلاگم را به همراه مشخصات سایر اعضای فعال در اختیارشان بگذارم و خودم هم در نهایت به ایران برگردم. در حالی که من کنترلی بر روی صفحه ی فیسبوک کمپین ندارم و تنها کاری که از دستم ساخته بود یعنی بستن ایمیل، وبلاگ و اکانت فیسبوک را همان روز دستگیری پدرم انجام دادم. ضمن اینکه بر همگان همچون روز، روشن است که در صورت بازگشت به ایران چه سرنوشتی در انتظارم خواهد بود.
اکنون که صدایم به هیچ جا نمی رسد و دستم به هیچ جایی بند نیست، تنها کاری که می توانم انجام دهم، اعتراض به این بازداشت غیر قانونی و رساندن صدای بی گناهی و مظلومیت خانواده ام است. از تمامی انسانهای آزاده، سازمان ها و نهاد های مدافع حقوق بشر درخواست حمایت دارم. از مسئولین امنیتی نیز می خواهم که به بازداشت پدرم خاتمه دهند.«نوح» هرگز به خاطر فرزندش«سام» مجازات نشد.

یاشار خامنه
۱۳۹۱/۴/۶