به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۲۳، ۱۳۹۱

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی:
طرح تفکیک جنسیتی پرش چشم‌ها را از بین برده است
دختر و پسری که با هم غذا بخورند محرم می‌شوند
  صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادعا کرده که پس از اجرای طرح تفکیک جنسیتی٬ آمار دانشجویان مشروطی در این دانشگاه ۵۰ درصد کاهش داشته و «پرش چشم‌ها» از بین رفته است.

آقای شریعتی روز دوشنبه (۱۷ مهر) این ادعا را در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران جوان" مطرح کرده و گفته است پس از اجرای این طرح٬ آمار دانشجویان مشروطی از ۱۲۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر «کاهش» یافته است.
وی همچنین اظهار کرده که با اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه طباطبایی٬ سیستم آموزشی «سوال و جواب شده و حالت پرش ذهن و چشم از بین رفته است.»
آن‌طور که صدرالدین شریعتی ادعا کرده است٬ دانشجویان دختر٬ خانواده‌ها و استادان دانشگاه از اجرای این طرح «ابراز رضایت» کرده‌اند.

هشتم مهرماه نیز «باشگاه خبرنگاران جوان» در گزارشی ادعا کرده بود با اجرای طرح تفکیک جنسیتی در برخی دانشگاه‌ها، میانگین معدل دانشجویان دختر و پسر افزایش یافته است.
این سایت نزدیک به سپاه پاسداران نوشته بود: «در دانشگاه‌هایی چون علامه طباطبایی که پیشقراول این کار فرهنگی بوده معدل دانشجویان در ترم گذشته تا دو نمره افزایش داشته است.»

طرح تفکیک جنسیتی که در حال حاضر در برخی دانشگاه‌های ایران به اجرا گذاشته شده٬ انتقاد‌ها و اعتراض‌های گسترده‌ای به همراه داشته٬ اما مسئولان وزارت علوم بر اجرای این طرح همچنان اصرار دارند.
گروهی از مراجع تقلید و روحانیون محافظه‌کار از اجرای این طرح حمایت کرده و خواستار اجرای آن در تمام مراکز آموزش عالی هستند.

دختر و پسری که با هم غذا بخورند محرم می‌شوند

ابراهیم فیاض٬ عضو هیات علمی دانشگاه‌ تهران می‌گوید: «اگر پسری، دختری را به خوردن ساندویچ و یا آبمیوه دعوت کند با هم محرم می‌شوند.»
آقای فیاض این مطلب را در گفتگو با سایت "عصر امروز" و به نقل از محی‌الدین٬ حائری شیرازی عضو مجلس خبرگران بیان کرده و افزوده برخی دیگر از روحانیون بلند‌پایه نیز چنین نظری دارند.
به گفته وی «دختر و پسری که با هم غذا بخورند با هم محرم می‌شوند.»

این استاد دانشگاه با انتقاد از اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و اخراج دختران از دبیرستان‌ها پس از ازدواج٬ گفته است: «باید سن ازدواج را تا سن دبیرستان پایین بیاریم و این کار مستلزم تغییر برخی قانون‌های اشتباه در مدارس است.»
وی همچنین اضافه کرده که «مشکل امروز جوانان ما ازدواج موقت نیست بلکه مشکل اصلی آن‌ها ازدواج دائم است چرا که هیچ دختری حاضر به ازدواج موقت نیست.»
به گفته آقای فیاض «امروزه شاهد رواج ازدواج‌های موقتی هستیم که بدون خواندن صیغه صورت می‌گیرد و در واقع این‌ها دوست دختر، دوست پسرانی هستند که دوستی آن‌ها به بهانه ازدواج انجام می‌گیرد.»
ابراهیم فیاض ۲۷ شهریور ماه طی سخنانی ادعا کرده بود در صورتی که مبنای «جنسی» اسلام در جهان مطرح شود٬ بسیاری از مردم مسلمان خواهند شد.

ابراهیم فیاض از جمله استادان محافظه‌کاری است که نظریات و تحلیل‌های جنجال برانگیزی در سال‌های اخیر مطرح کرده است.
فیاض پیش‌تر گفته بود حجاب٬ «تخیل جنسی» انسان‌ها را تحریک می‌کند و «محرک‌های جنسی» عامل حوادث سال ۸۸ در ایران بوده است.
وی چندی پیش نیز گفته بود براساس قوانین اسلامی «ذکر گفتن برای زنان در ایام عادت ماهانه مردود است.»