به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۱۴، ۱۳۹۱

تغییر سیاست اسراییل در قبال ایران،
از حمله به تحریم

روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، سیاست خود را نسبت به ایران عوض کرده و بیش از آنکه به دنبال حمله نظامی به این کشور باشد، در پی تحریم های بیشتر ایران است.
این روزنامه به نقل از یکی از مقامات اسراییلی در این رابطه نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در نظر دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی سفری به کشورهای اروپایی داشته باشد. یک از اهداف وی از سفر دوره ای به کشورهای اروپایی افزایش فشار بر تهران و افزایش تحریم ها علیه ایران است.
بنا بر گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این طرح، حداقل در حال حاضر نشانه ای دیگر است برای تغییر در سیاست اسراییل در قبال ایران.
به گزارش رادیو فرانسه، هفته گذشته بنیامین نتانیاهو در نشست عمومی سازمان ملل متحد، خط قرمزی برای برنامه هسته ای ایران ترسیم کرد.

وی با نشان دادن نموداری تصویری گفت ایران از سه مرحله اول تهیه بمب اتمی، اولین مرحله را طی کرده است. او عنوان کرد ایران تا بهار سال آینده مرحله دوم را نیز طی خواهد کرد و پس از آن ایران برای طی کردن مرحله آخر به چند ماه و شاید چند هفته بیشتر نیاز ندارد.

وی با کشیدن یک خط قرمز روی نمودار، گفت نباید بگذاریم ایران از مرحله دوم به مرحله نهایی ساخت بمب اتمی برسد و باید خط قرمز را آنجا بگذاریم.

او گفت که فعالیت هسته ای ایران باید تا تابستان سال آینده متوقف شود.