به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۱

توقف پروازهای "بريتيش ايرويز"، "ايرفرانس" و تاجيکستان به ايران
پس از انکه شرکت مالزيايی "اير آسيا" پرواز به ايران را متوقف کرد، سه شرکت هواپيمايی ديگر نيز پرواز به تهران را متوقف کردند.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب؛ بريتيش ايرويز، شرکت هواپيمايی انگليس اعلام کرد که از اين پس تا اطلاع بعدي،‌ پروازهای خود به تهران را متوقف می کند.

برتيش ايرويز در اطلاعيه ای اعلام کرد: آخرين پرواز اين شرکت از فرودگاه هيثرو لندن به تهران، روز جمعه ۱۲ اکتبر جاری برابر با ۲۱ مهرماه خواهد بود و آخرين سرويس تهران به لندن نيز يک روز بعد، در روز شنبه ۱۳ اکتبر و به عبارتی ۲۲ مهرماه پرواز خواهد کرد.

بريتيش ايرويز همچنين اضافه کرده که در زمستان امسال نيز پروازی بين لندن � تهران نخواهد داشت و پروازهای احتمالی آينده هم در دست مطالعه خواهد بود.

شرکت ايرفرانس نيز در وب سايت خود پرواز به تهران را با عبارت «فراهم نيست» مشخص کرده و از مسافران و متقاضيان به تهران خواسته است تا با دفتر اين شرکت در دوبی تماس بگيرند.

سرويس هوايی تاجيکستان به ايران هم از روز سه شنبه متوقف شده است.

سخنگوی شرکت هوايی تاجيکستان گفته می شود که مقام های سرويس دهنده درفرودگاه تهران، تحويل سوخت مورد نياز هواپيماهای خارجی را به پرداخت هزينه آن به ارزهای معتبر خارجی مشروط کرده اند.

اين سخنگو گفته است که توقف پروازها موقتی است ولی به زمان از سرگيری پروازها اشاره ای نکرده است.

افزايش 50 درصدی قيمت بليت

رييس سازمان هواپيمايی کشور از افزايش ۵۰ درصدی قيمت بليت پروازهای داخلی تا دو هفته ديگر خبر داد.

کاپيتان حميد پهلوانی در اين زمينه توضيح داده که برای تعيين نرخ بليت هواپيما، فاکتورهای گوناگون و ازجمله ارز در نظر گرفته می شود و با تغييرات نرخ ارز، نرخ گذاری مجدد برای قيمت بليت، اجتناب ناپذير شده است.

پهلوانی ابراز اميدواری کرده است که فرايندی ايجاد شود تا مشکل تعيين نرخ پرواز شرکت های داخلی و خارجی که گريبانگير صنعت هوايی شده است، برطرف شود.