به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۰۷، ۱۳۹۲


پيام تسليت سازمان سوسياليست های ايران

به مناسبت درگذشت آقای حسين رضائی



با کمال تأثر و تأسف آقای حسين رضائی  در اول آبانماه ١٣٩٢ در تهران درگذشت.

حسين رضائی فردی آزاديخواه و يکی از مبارزين سرسخت رژيم استبدادی و وابسته محمدرضاشاه پهلوی بود. آن زنده ياد برای آرمان های آزادی و استقلال و استقرار دمکراسی در وطنمان ايران مبارزه کرد.

حسين رضائی يکی از فعالين و رهبران جنبش دانشجوئی ايران در خارج از کشور بود. دبير پيشين فدراسيون دانشجويان ايرانی در آلمان، دبير پيشين کنفدراسيون جهانی محصلين و دانشجويان ايرانی (اتحاديه ملی)  ، که همچنين از طرفداران  و کوشندگان راستين و صديق « راه مصدق» بود.

حسين رضائی که در سال ۱۳۴۹ باتفاق مرحوم دکتر هانس هلدمن وکیل دادگستری آلمان بنمايندگی کنفدراسيون و سازمان عفو بین المللی، بخش اتریش برای تحقیق درباره وضعیت زندانیان سیاسی به ایران رفت، در هنگام برگشت در فرودگاه تهران توسط  مأمورين ساواک رژیم شاه  دستگیر و در دادگاه نظامی آن رژیم سرکوبگر  به جمع کسانی پيوست که برای رسيدگی به وضع آنها  به ايران رفته بود. رضائی در پيامی که برای برگذار گنندگان و شرکت کنندگان در پنجاهمين سالگرد تأسيس کنفدراسيون جهانی ارسال کرده بود، به  چگونگی ماجرای دستگيری اش و دوران بيش از ٨ سال زندان، توضيح داده است.(١)

ما سوسياليستهای مصدقی اين ضايعه بزرگ را به خانواده محترم  آن زنده ياد، همه  دوستان و همفکران او و همچنين به  ياران مبارزاتی وی در  دوران فعاليتهای کنفدراسيون جهانی و جبهه ملی ايران و  دوستان و آشنايان همبند او در زندانهای دوران شاهنشاهی و کليه آزاديخواهان ايران تسليت می گوئيم و خود را در اين اندوه و غم شريک می دانيم.

گرامی باد خاطره حسين رضائی

هيئت اجرائی سازمان سوسياليست های ايران
 ۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۶ ژوين ۲۰۱۳

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
- (1)


تاريخ انتشار  در سايت سازمان سوسياليستهای ايران در روز چهار شنبه ۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۶ ژوين ۲۰۱۳