به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۲

حسن روحانی اولین بار از واژه امام استفاده کرد (ویدئو)
نماز حسن روحانی پشت سر خمینی (نفر دوم از چپ، نفر چهارم، صادق قطب زاده)؛ نوفل لوشاتو ـ پاریس


روحانی در آبان ۱۳۵۶ در مراسم بزرگداشت شهادت مصطفی خمینی در مسجد ارک تهران برای نخستین بار لقب «امام» را برای خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کار برد و پس از آنکه تحت تعقیب ساواک قرار گرفت، به توصیه بهشتی و  مطهری از کشور خارج شد و مدتی نیز به سخنرانی و تبلیغ برای دانشجویان خارج از کشور پرداخت و پس از تبعید خمینی به فرانسه، به جمع یاران همراه ایشان پیوست. 







مادر رئیس جمهور: 
 حسن هر روز حال مرا می پرسد 

سیاست احزاب و شخصیت‌ها باشگاه خبرنگاران نوشت:
خانم«سکینه پیوندی» 86 ساله مادر حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی رئیس جمهور منتخب است.
او اهل سرخه و ساکن این شهر است. اما به واسطه کهولت سن، بیشتر در کنار دختران و دامادهایش در کوی «فلسطین» شهر سمنان زندگی می کند.
به بهانه انتخاب دکتر حسن روحانی، سراغ مادر رئیس جمهور منتخب رفتیم تا از فرزندش برایمان بگوید. آن چه می خوانید گزیده ای از خواندنی ترین حرف های مادر رئیس جمهور منتخب دولت یازدهم است:

پنج فرزند دارم که حسن فرزند اول من است وبعد از او صدیقه، طوبا،حسین وآمنه هستند.


«حسن» با همه کارهایی که دارد هروز از طریق تلفن جویای حال من است وبا من صحبت می کند هر چند کوتاه. حتی در زمان تبلیغات انتخاباتی که خیلی هم مشغول بود، به من زنگ می زد و چندکلام هم که شده با من حال و احوال می کرد.



آخرین باری که پسرم را از نزدیک دیدم، عید نوروز بود. می خواستم بعد از انتخابات  هم به دیدنش بروم .اما وضعیت جسمانی به من اجازه نداد وتلفنی به فرزندم تبریک گفتم.



عروسم، خواهرزاده ام هم هست. پسرم وقتی 20 ساله بود با عروسم که آن موقع 14 سالش بود ازدواج کرد.



حسن، بیشتر کودکی اش را با مطالعه و قرآن خواندن می گذراند. درسش هم آن قدر خوب بود که چند سالی را هم جهشی درس خواند. از همان کودکی شیطنت خاصی نداشته وآرام بود.


خطبه عقدازدواج  تمام فرزندان و وابستگان نزدیک را دکتر روحانی می خواند.

هر وقت حاج حسن پیش ما می آید همه خانواده در خانه پدری جمع می شوند.

حسن بین همه ورزشها به کوهپیمایی وشنا علاقه بیشتری دارد.

خبر انلاین 

پدر "حسن روحانی" کیست؟ 

به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرحوم اسدالله فريدون‌روحاني پدر "حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني" از کاسبان قديمي بازار سرخه سمنان بود. 
 وي نماينده مراجع تقليد از زمان "حضرت‌ آيت‌الله العظمي بروجردي" درسرخه بوده است. 
 پدر حسن روحاني در 93 سالگي دار فاني را وداع گفت. 
مرحوم اسدالله فریدون روحانی