به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۲

واشنگتن تایمز: 

حسن روحانی سیاستمداری بیرحم و حیله گر است 

بازتاب گسترده سوابق گذشته و خودکشی پسر حسن روحانی در رسانه های جهان 

پس از انتشار گزارشی درباره سوابق گذشته حسن روحانی رئیس جمهور آینده ایران و خودکشی پسر وی در العربیه به نقل از روزنامه الشرق الاوسط روز سه شنبه ۱۸-۰۶-۲۰۱۳ برخی از رسانه های معتبر جهان نیز به این موضوع پرداخته و آن را از زوایای مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.
در این گزارش آمده بود: “خودکشی پسر بزرگ حسن روحانی در ۲۱ سال پیش چنانچه در نامه خودکشی خود بیان کرده به دلیل شرمسار بودن از اقدامات و پست های پدر خود در حکومت اسلامی و وابستگی پدر خود به رژیم ” بوده است.
حسین روحانی، در سال ۱۹۹۲ در سن ۲۳ سالگی زمانی که هنوز دانشجو بوده دست به خودکشی دست زده است. وی از اینکه پدرش بخشی از سیستم اعدام های گسترده مخالفان از زمان آغاز انقلاب تا پایان جنگ ایران و عراق بوده، احساس گناه کرده بود. در نامه ای که پس از وی بر جای مانده، نوشته است: ” من راهی به جز خودکشی نمی بینم.”
او همچنین نوشته است که “از مسئولیتهای پدرش در زمان هاشمی رفسنجانی بسیار شرمسار” است.
روزنامه نیویورک پست روز پنج شنبه ۲۰-۰۶-۲۰۱۳ در گزارشی نوشت که خودکشی پسر ارشد رئیس جمهور منتخب، در سال ۱۹۹۲ با تپانچه پدرش و در اعتراض به “ریاکاری پدر و نظام جمهوری اسلامی” بوده است.
این روزنامه بخشی از نامه پسر روحانی خطاب به پدرش را نقل کرده که نوشته است:
 “”من از دولت شما ، از دروغ ها ، از فساد شما، از دین شما، از دورویی و نقاق و ارزش گذاری های دوگانه شما متنفرم.”
سایت خبری واشنگتن تایمز نیز روز چهارشنبه ۱۹-۰۶-۲۰۱۳ با انتشار گزارشی ضمن اشاره به این موضوع به سوابق گذشته حسن روحانی پرداخت و نوشت: “بر خلاف خوشبینی محتاطانه کاخ سفید به نتایج انتخابات ۱۴ ژوئن در ایران، انتخاب حسن روحانی یک خبر بسیار بد است.”
واشنگتن تایمز در ادامه به نقش حسن روحانی در بسیاری از رویدادهای پس از انقلاب و از جمله حوادث کوی دانشگاه تهران در ژوئیه ۱۹۹۹ اشاره کرده که طی آن دست کم یک دانشجو کشته و تعداد زیادی زخمی و دستگیر شده بودند.
این روزنامه سپس به مسئولیتهای حسن روحانی در موضوع پرونده هسته ای ایران و انتساب او به رهبر ایران پرداخته و آخرین دیدگاه وی در مصاحبه مطبوعاتی اش پس از پیروزی در انتخابات که از غرب و آمریکا خواسته بود که حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند و اعلام کرد که ایران غنی سازی را متوقف نمی کند، را بیان کرده است.
واشنگتن تایمز نوشته است: ” حسن روحانی به همان اندازه که حکومت اسلامی دهها سال است با جنایت پیشگی مردم ایران را سرکوب می کند، بیرحم و حیله گر است. و جالب است که روحانی همیشه در سیاستهای فریبکارانه رژیم تهران دست داشته است.”
همچنین سایت خبری محافظه کار واشنگتن فری بیکن با استناد به گزارش مرکز اسناد حقوق بشر  در سال ۲۰۰۸، حسن روحانی را عضو کمیته ویژه ترورهای سازماندهی شده علیه مخالفان جمهوری اسلاامی در دهه ۹۰ معرفی کرده و از وی به عنوان یکی از عاملان برنامه ریزی بمب گذاری در مرکز جهانی یهودیان بوئنس آیرس در سال ۱۹۹۴ نام برده است.
بمب گذاری “آمیا”، مرگبار ترین حمله تروریستی در تاریخ آرژانتین بود که طی آن ۸۵ تن کشته و صدها تن مجروح شدند. دولت آرژانتین، دولت ایران را متهم به برنامه ریزی و اجرای این حمله توسط تروریستهای حزب الله کرد. در رابطه با این بمب گذاری، تعدادی از مقامات پیشین و امروزی جمهوری اسلامی تحت پیگرد “اینتر پُل” قرار دارند.
یکی از مأموران امنیتی پیشین، “ابوالقاسم مصباحی”، که در اواخر دهه ۱۹۹۰ به جمهوری اسلامی پشت کرد، گواهی داده بود که تصمیم گیری در مورد این حمله، در ماه اوت ۱۹۹۳، در کمیته عملیاتی ویژه ای که وابسته به شورای عالی امنیت ملی ایران است گرفته شده بود.