نتیجه تحقیقاتی تازه در آلمان نشان میدهد که شمار کاربران اینترنت در این کشور افزایش مییابد. هم اکنون ۶ /۵۵ میلیون آلمانی از اینترنت استفاده میکنند. این رقم ۴ /۱ میلیون نفر بیشتر از سال گذشته (۲۰۱۳) است.
نتیجه تحقیقات دو کانال اصلی تلویزیون دولتی آلمان نشان میدهد که از هر دو کاربر اینترنتی یکی نیز در راه و از طریق موبایل به اصطلاح "آنلاین" است و از اینترنت استفاده میکند. مشاهده برنامههای تلویزیونی در این زمینه جذابیت زیادی دارد.
نتیجه تحقیقات دو کانال اصلی تلویزیون دولتی آلمان نشان میدهد که از هر دو کاربر اینترنتی یکی نیز در راه و از طریق موبایل به اصطلاح "آنلاین" است و از اینترنت استفاده میکند. مشاهده برنامههای تلویزیونی در این زمینه جذابیت زیادی دارد.
توماس بلوت، مدیر عامل کانال تلویزیونی ZDF آلمان میگوید: «اینترنت دستیابی به تلویزیون را از راههای گوناگون ممکن میکند. افزون بر استفاده کلاسیک روزمره از برنامههای تلویزیونی، دیدن برنامههای تلویزیونی از طریق دستگاههای گوناگون و پلاتفرمهای اینترنتی مختلفی نیز تکمیل میشود. از این رو برای ما مهم است که برنامههای خود را با استفاده از دستگاهها و پلاتفرمهای همهجانبه عرضه کنیم».
چهار پنجم آلمانیها آنلاین هستند
در حال حاضر ۱ /۷۹ درصد آلمانیها که سن آنان بیش از ۱۴ سال است کاربر اینترنت هستند. این رقم در سال پیش (۲۰۱۳) ۲ /۷۷ درصد بود. طبق این آمار ۶ /۵۵ میلیون آلمانی از اینترنت استفاده میکنند. این رقم در سال قبل ۲ /۵۴ میلیون نفر بود.
بیشترین آمار رشد در میان کاربران اینترنت در افراد بالای ۶۰ سال دیده میشود. در این میان از هر آلمانی بالای ۶۰ سال تقریبا یکی (حدود ۴۵ درصد) از اینترنت استفاده میکند. آمار کاربران اینترنت در میان افراد بین ۶۰ تا ۶۹ سال در عرض یک سال از ۵۹ درصد به ۶۵ درصد رسیده است.
میانگین استفاده از اینترنت در آلمان در هفته ۹ /۵ روز است و هر کاربری بطور میانگین روزانه ۱۶۶ دقیقه از اینترنت استفاده میکند. نکته دیگر اینکه هر کاربری برای ورود به اینترنت بطور میانگین ۸ /۲ دستگاه در اختیار دارد.
محبوبترین دستگاه برای ورود به اینترنت در سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار لپتاپ بوده است که ۶۹ درصد از آن استفاده کردهاند. پس از آن، تلفنهای هوشمند و همراه (۶۰ درصد) و کامپیوترهای خانگی (۵۹ درصد) قرار دارند.
نقش تبلتها در استفاده موبایل از اینترنت در حال افزایش است. در حال حاضر شمار کاربرانی که در راه از طریق تبلتهای خود از اینترنت استفاده میکنند نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش نشان میدهد و به ۲۸ درصد رسیده است.
افزایش کاربران اینترنتی موبایل
با گسترش دستگاههایی که امکان استفاده از اینترنت در راه را فراهم میکنند، در دو سال گذشته شمار آلمانیهایی که در حرکت نیز آنلاین هستند بیش از دو برابر شده است. اگر در سال ۲۰۱۲ فقط ۲۳ درصد آلمانیها در راه آنلاین بودند، این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۴۱ درصد رسید و در حال حاضر به ۵۰ درصد رسیده است.
افرادی که برای ورود به اینترنت از دستگاههایی چون تلفنهای هوشمند یا تبلت استفاده میکنند، هر هفته بطور متوسط ۳ /۶ روز و روزانه ۱۹۵ دقیقه از اینترنت استفاده میکنند. این زمان آشکارا نسبت به زمان کاربرانی که از این دستگاهها استفاده نمیکنند بیشتر است.
نتیجه تحقیقات همچنین نشان میدهد که استفاده از ویدیو و برنامههای تلویزیونی از طریق اینترنت دائما محبوبیت بیشتری مییابد. استفاده از برنامههای تلویزیونی از طریق اینترنت در سال قبل ۲۸ درصد بود و در سال ۲۰۱۴ به ۳۲ درصد افزایش یافته است.
۳۵ درصد کاربران اینترنت برنامههای تلویزیونی را با تاخیر نگاه میکنند و ۲۵ درصد بطور زنده. هم اکنون دیدن برنامههای تلویزیونی از طریق اینترنت ۸ دقیقه از کل زمان تماشای تلویزیون روزانه بینندگان را به خود اختصاص میدهد. گفتنی است که آلمانیها بطور میانگین روزانه ۲۴۸ دقیقه تلویزیون تماشا میکنند.
دویچه وله
دویچه وله