به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۳۰، ۱۳۹۴

در گفتگو با تسنيم :

 پرويز داوودي
آقاي رئيس جمهور كارنامه اقتصادي شما چيست؟
معاون اول دولت نهم خطاب به حسن روحاني گفت:
ربط‌دادن تمام مشکلات کشور به دولت قبل مصرف انتخاباتي داشت و ديگر کارايي ندارد؛ فرض بر اينکه مقصر همه مشکلات اقتصادي دولت گذشته است، شما بگوييد: چه‌کار کرده‌ايد و کارنامه اقتصادي شما چيست؟
پرويز داوودي در گفتگو با تسنيم با بيان اينکه وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم نگران کننده است، تأکيد کرد:
نيروهاي دلسوز و انقلابي بايد براي مقابله با مشکلات اقتصادي به فکر رفع موانع توليد باشند.
وي با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي بهترين راهبرد براي بهبود وضعيت اقتصادي کشور است، تصريح کرد:
به‌عنوان اقتصادداني که يک دوره معاون اول قوه مجريه بوده‌ام بايد بگويم که وضعيت واردات به کشور مطلوب نيست و اگر توازن در واردات و صادرات بهبود نيابد نمي‌توان به رفع مشکل بيکاري جوانان اميدوار بود.

داوودي با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود اقتصادي در کشور، خاطرنشان کرد: يقين دارم که منابع موجود کشور پاسخگوي نياز اقتصادي کشور است و با استفاده صحيح از منابع اقتصادي مي‌توان به رفع مشکلات معيشتي مردم اميدوار بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از نحوه مواجهه دولت يازدهم با موضوعات اقتصادي، تأکيد کرد:
ما نمي‌خواهيم با مشکلات اقتصادي برخورد سياسي کنيم چرا که معيشت و اقتصاد را يک موضوع ملي و فراجناحي مي‌دانيم اما از اينکه دولت محترم توجهي به مشکل توليد ندارد و به‌جاي پرداختن به اولويت‌هاي معيشتي و اساسي مردم مسائل غيراصلي را مطرح مي‌کند، نگرانيم.
وي گفت: اينکه دولت محترم بگويد، رشد اقتصاد کشور مناسب يا رو به جلو بوده به هيچ عنوان قابل قبول نيست چرا که نشانه‌هاي علمي موجود در علم اقتصاد نشان مي‌دهند رشد اقتصادي کشور نه‌تنها رو به جلو نيست بلکه منفي است؛ چطور مي‌توان به مردم گفت که رشد اقتصادي رو به جلوست اما ميزان بيکاري جوانان شما رو به افزايش است؟

چطور مي‌توان از کاهش تورم سخن گفت در حالي که کالاهاي اساسي و مورد نياز مردم تورم داشته‌اند؟
داوودي گفت: اقتصاد کشور در رکورد فرو رفته است و رکودي که اکنون ما با آن مواجه‌ هستيم از تورم هم بدتر است لذا بهتر است دولت محترم مسائل حاشيه‌اي را تمام کرده و با همکاري قوه مقننه با نگاه علمي و واقعي به مشکلات اقتصادي نگاه کند. 
رسالت