به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۴

اعلام اعتصاب غذای مجدد؛

عیسی سحرخیز به انفرادی منتقل شد 

خبرگزاری هرانا:  عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار زندانی که به همراه سیامک نمازی در بند دو-الف اوین نگهداری می‌شد، به دلایل نامشخصی مجددا به انفرادی منتقل شد.
مهدی سرخیز اعلام کرده که پدرش در اعتراض به این عمل مجددا دست به اعتصاب غذا (تر) و دارو زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای سحرخیز پیش از این اقدام به اعتصاب خشک کرده بود که پس از شش روز، سه شنبه هفته گذشته، با مشخص شدن تاریخ دادگاه و تحقق بخشی از خواسته ها به اعتصاب غذایش پایان داد.

در اعتصاب غذای تر، اعتصاب‌کننده از خوردن هر چیز به جز مایعات خودداری می‌کند، اما در اعتصاب خشک، فرد هیچ گونه مایعات یا غذا نمی‌خورد.
پیشتر محمود علیزاده طباطبایی وکیل عیسی سحرخیز از ارجاع پرونده موکلش به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبر داده بود. قرار است جلسه دادگاه پانزدهم اسفند برگزار شود. فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقامات اتهاماتی است که به آقای سحرخیز منتسب شده است.

عیسی سحرخیز در تاریخ ۱۱ آبان ماه در منزلش با حکم شعبه دوازده دادسرای تهران و از سوی ماموران لباس شخصی سپاه پاسداران، پس از بارزسی منزل و ضبط وسائل شخصی و ابزار کارش بازداشت شد.
وی یکی از چهره‌های شناخته‌ شده مطبوعات ایران است که پیش از این نیز بازداشت و زندانی شده است. مدیر نشریه توقیف شده آفتاب، در تاریخ ١١ تیرماه ١٣٨٨ نیز بازداشت و در شهریور ماه همان سال از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به سه سال زندان برای “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محکوم شد، وی همچنین در تاریخ ١۴ مرداد ماه ١٣٩٠ برای فعالیت‌های مطبوعاتی پیش از دوران بازداشت اخیرش، به دوسال زندان محکوم شده بود.
عیسی سحرخیز که در زندان رجایی شهر زندانی بود، از بیمارهای متعددی رنج می‌برد و از چندین ماه پیش از آزاد شدن در ۱۶ مهرماه ۱۳۹۱، در بیمارستانی در تهران بستری شده بود.

پس از آزادی و با وجود ممنوعیت کار، وی با نوشتن مقالات و تحلیل هایی به نقش و مدیریت رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرد. وی مطالب خود را در صفحه فیس بوک و یا در برخی رسانه‌های آنلاین از جمله روزآنلاین منتشر می‌کرد.
به گزارش نشریات تندرو، بازداشت عیسی سحرخیز و چند تن دیگر از روزنامه نگاران از جمله “احسان مازندرانی”، “آفرین چیت ساز” و “سامان صفرزایی”، در چارچوب پروژه امنیتی به عنوان مقابله با نفوذ انجام شده است که پس از یکی از سخنرانی های آقای خامنه ای درباره راه های نفوذ “دشمن” و لزوم مقابله با آن در سطح رسانه ها مطرح شد.