به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۹۴

علیرضا زاکانی٬ نماینده محافظه‌کار مجلس مدعی شد:

تشکیل «مافیای فساد» در دفتر حسن روحانی

علیرضا زاکانی٬ نماینده مجلس درباره تشکیل یک «شبکه گسترده فساد» در دفتر حسن روحانی سخن گفته و مدعی شده که رئیس جمهوری ایران نیز در راس آن قرار دارد.
آقای زاکانی این مطلب را روز گذشته سه‌شنبه در یک نشست خبری با عنوان «گزارش یک فاجعه» با موضوع بررسی و افشای اسناد و ابعاد سازمان فساد در گلوگاه‌های اقتصادی کشور بیان کرده است.
وی در این نشست اعلام کرده اسنادی از «فساد» و «رانت‌خواری» یک جریان نزدیک به حسن روحانی در اختیار دارد که آنها را تحویل وزارت اطلاعات خواهد داد.
زاکانی افزوده این جریان تلاش دارد از «برجام و توافق هسته‌ای» به عنوان ابزار «تجارت غیرقانونی‌اش» استفاده کند و برای این هدف دوشنبه هر هفته در دفتر آقای روحانی جلساتی برگزار می‌کند.
به گفته این نماینده مجلس «وزارتخانه‌های راه، امور خارجه، ارتباطات و تعاون و رفاه اجتماعی مورد نظر این گروه فاسد قرار گرفته‌اند و اسناد متقنی از این موضوع در دست ماست.»
زاکانی از بیژن زنگنه٬ حسین فریدون و سیروس ناصری به طور تلویحی به عنوان اعضای اصلی این «شبکه فساد» نام برده که مشغول عقد قرارداده‌های نقتی و غیره با خارج از ایران هستند.
وی مدعی شده «شبکه دلالی خطرناک و مخوف با مشارکت برخی دولتی‌ها توانسته است با خارج از کشور ارتباط برقرار کند و در حال فروختن کشور با ثمن پایین است.»
زاکانی از حسن روحانی خواسته «به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردد، بهتر است به برادر، دفتر خود و وزارت نفت توجه کند.»
این نماینده مجلس گفته «اسناد ناجوری در سوءاستفاده از کشور را در دست افرادی می‌بینیم که همه‌کاره دولت هستند، هر چند دولت می‌تواند این موارد را تکذیب کند، ولی ما یکی یکی آن‌ها را افشا می‌کنیم.»
دیگربان