به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۴

«صبا» در اعتراض به حصر رهبران جنبش سبز به وزارت اطلاعات و پلیس حمله سایبری کرد

برخی منابع خبری از حمله سایبری به پورتال‌های وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی خبر داده‌اند.

به گزارش «سحام»، امروز پنج‌شنبه ۶ اسفند و فقط یک‌روز مانده به انتخابات دو مجلس در ایران گروهی به نام «گروه سایبری صبا» عکس محصورین جنبش سبز و اطلاعیه اعتراضی خود را بر سایت وزارت اطلاعات نصب کرده و این سایت را تاکنون در ۲ مرحله از دسترس خارج کرده است. 
این حمله سایبری با نام عملیات «شب مرداب» نام‌گذاری شده است.
نام «صبا» برگرفته از شعار سران جنبش سبز (صبر و استقامت تا پیروزی) عنوان شده است.
در بخشی از اطلاعیه این گروه؛ خطاب به «هموطنان ارجمند، جامعه آزاد بین المللی، بنیادهای اجتماعی و ارگان‌های سیاسی پاسخ‌گو» چنین آمده است:
در عملیات «شب مرداب» مورخ ۶ اسفند ۹۴، مطابق با ۲۵ فوریه ۲۰۱۶، در شبی که قرار است ۲ انتخابات مهم در ایران برای برگزیدن نمایندگان مجلس و نمایندگان خبرگان رهبری انجام شود، عملیاتی انجام داد تا توجه رسانه‌ها و انسان‌های مدبر و شرافت‌مند را به موضوعی مهم جلب کند. ما وب‌سایت‌های دو نهاد وزارت اطلاعات (واجا) و نیروی انتظامی (ناجا) را هک کردیم و از اختلال در کار آن‌ها، «کلیه اطلاعات» را برای اهداف بعدی «تخلیه» کردیم که قسمتی از اطلاعات آن در ضمیمه پیام ما برای دسترسی عمومی منتشر می‌شود.
هدف ما این بود که توجه را به «پنج سال حصر ستم‌کارانه و غیرقانونی خانم زهرا رهنورد، آقای میرحسین موسوی و آقای مهدی کروبی رهبران محصور جنبش سبز و کاندیداهای محصور کودتای انتخاباتی سال ۸۸ جلب کنیم.
اقتدارگرایان در ایران که گاهی از همنوایی با سیاسیون تندروی سایر ملل هم بهره می‌برند، با سوء استفاده از امکانات حاکمیتی یک‌جانبه خود، از تهدید و بازجویی تا اسلحه و دادسرا در سایه شعبده‌بازی دولتی توانستند ضمن بی پاسخ گذاشتن ابهامات و اتهامات خود و سرکوب مردم معترض و زندانی کردن بسیاری از چهره‌های کشور و فعالان اجتماعی با زندان و حصر خانگی کاندیداهای معترض، ما را به سمت سکوت در مقابل عوامل سیاسی و تباهی بکشند. اما ما اجازه نداده و نخواهیم داد.
ما این اقدام سایبری را در شب انتخاباتی حساس که باز هم معیارهای مردمی آن توسط اقتدارگرایان تضعیف شده، به عزیزانی که در «حصر سلطان» هستند هدیه می‌کنیم.
ما به نمایندگی از مردمی که می‌شناسیم یادآوری می‌کنیم که یاد «مهدی کروبی»، «میرحسین موسوی» و «زهرا رهنورد» در خاطر ایرانیان زنده است و برای تلاش «رفع حصر» و «مجازات خطاکاران» از همه دعوت به همکاری می‌کنیم.
گروه صبا هم‌چنین اطلاعات فنی این پورتال‌ها را نیز در کانال تلگرامی و توییتر خود منتشر کرده است.
گفتنی است تا لحظه مخابره این خبر سایت نیروی انتظامی به طور کامل از دسترس خارج شده و سایت وزارت اطلاعات نیز بازگشته اما در وب کش گوگل بسیاری از اخبار آن حذف شده است.