به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۴

گاگوليسم اسلامى!

از خدا پنهان نيست از شما هم پنهان نباشد، پيش از اين كه نوشتن اين مطلب را آغاز كنم، با وجودى كه كلمه ى «گاگول» را بار ها و بار ها شنيده بودم، اما معنى دقيق آن را نمى دانستم. بعد كه شروع به نوشتن مطلب كردم، به خودم گفتم نكند اين كلمه معنى بدى بدهد و من شرمنده ى خوانندگان ام شوم.
مثل هر ايرانى اصيل ديگرى، به جاى اين كه به لغت نامه و فرهنگ لغت مراجعه كنم گفتم شايد بتوانم خودم به كمك هوش ذاتى و خدادادى ام، يك ريشه ى خوب و مامانى براى اين كلمه ى پر كاربرد كشف كنم.
لذا سر در جِيب تفكر فرو بردم و «تسارس» موجود در مغزم شروع كرد به پيدا كردن كلمات نزديك به «گاگول»! اولين كلمه اى كه نزديك به اين كلمه بود، كلمه ى «گوگل» بود! با تعجب به خودم گفتم يعنى واقعا ممكن است ريشه ى اين كلمه از گوگل گرفته شده باشد؟! بعد در ذهن ام مثل هر ايرانى هوشمند ديگرى شروع كردم به استدلال كردن كه چون بعضى از فرنگى ها به گوگل مى گويند «گوگول»، ممكن است ما اين تلفظ را بد فهميده باشيم و آن را تبديل به گاگول كرده باشيم! والله اعلم! ولى اگر هم اين فرض «لنگيستكى» ما صحيح باشد، گاگول چه ربطى خواهد داشت به گوگل؟! بلافاصله جرقه اى در ذهن ام درخشيدن گرفت و به اين نتيجه ى عالمانه رسيدم كه در مقابل گوگل كه همه چيز را مى داند، گاگول كسى است كه هيچ چيز نمى داند و به قول ما قديمى ها «شاسكول» و «شوت» است كه مودبانه اش مى شود «آدمِ بيق»!

خلاصه بعد از كلى زور زدن و مثل هر ايرانى مبتكر ديگرى به نتيجه هاى درخشان رسيدن، يادم افتاد كه كل لغت نامه ى دهخدا در اينترنت موجود است! حالا كه موفق شده ام به چنين كشف عظيمى نائل شوم يك نگاهى هم بيندازم به اين لغت نامه ببينم علامه دهخدا به آدم شاسكول چه مى گفته است! چشم تان روز بد نبيند، ديدم عده اى جوان به سايت علامه «نفوذ» كرده اند و به جاى علامه، كه يادش بخير، حضرت آيت الله رضا استادى رييس حوزه علميه قم يك زمانى فرموده بود كه ايشان هم مثل سيد حسن خمينى علامه نيست، بارى به جاى علامه در لغت نامه در مقابل شاسكول نوشته اند گاگول و معنى گاگول را هم برابر با آدم خل و دست و پا چلفتى و كند ذهن و كسى كه در باغ نيست و بوق و -با عرض معذرت- اسكل گرفته اند!
خلاصه با اين مقدمه مفصل تر از متن، خواستم بگويم كه من نهايت دقت را به عمل آوردم كه اين كلمه ى گاگول حرف بدى نباشد و منْ خجالت زده ى شما عزيزان نشوم.
حالا بعد از اين بحث زبان شناسانه بپردازيم به اصل مطلب. من حاضرم قسم بخورم كه سران حكومت اسلامى ما، براى گرفتن انتقام از نژاد آريايى و نژاد ايرانى، و براى اين كه انتقام فحش هايى كه ما به پدران عربستانى اين ها داده ايم بگيرند و ما را خوار و خفيف كنند، در صددند با كارهاى عجيب غريب خود، ما را به جنون و ديوانگى برسانند و بعد به جهانيان بگويند: بفرماييد! اين همان قوم بازمانده از كورش و داريوش است كه به خودش مى نازيد! اين گاگول ها را ببينيد كه يكى بالاى درخت رفته دارد براى خودش ساز مى زند، يكى مى گويد من ناپلئون بناپارت هستم، يكى ديگر هم مدعى ست كه آيت الله رى شهرى بهتر از آيت الله احمد خاتمى است!
حالا مى دانيد چرا آقايان مى توانند با ما چنين كنند؟ چون واقعا فكر كرده اند ما گاگول هستيم و آن ها حاكمان سرزمين گاگول ها! كارى را هم كه سى و هفت سال است به آن مشغول اند، گاگوليزاسيون مردم ايران زمين مى نامند! اسم مكتب شان هم گاگوليسم اسلامى است كه آموزه ها و پروسه ى گاگول سازى و گاگول آفرينى را در آن تئوريزه كرده اند! بهترين شيوه اى هم كه براى اين كار يافته اند، گفتن چاخان هاى عظيمى ست كه از شدت عظمت، آدم ابتدا دچار شوك مى شود، بعد دهان اش در اثر شوك باز مى ماند، بعد به همان حالت بهت زده، به زندگى عادى خود ادامه مى دهد. اين كار هم تنها به اين دليل با قاطعيت تمام و بدون كوچكترين شرم و حيايى انجام مى شود چون اساتيد و مدرسين گاگول كده ى اسلامى، شاگردان خود را جدّاً گاگول و شاسكول مى دانند!
اما ما از كجا اين ها را فهميديم؟ الان خدمت تان عرض مى كنم! من يك گفت و گو در تلويزيون بى بى سى فارسى ديدم، كه در آن يك آقاى تحليلگر سياسى خيلى خيلى خيلى دانا، داشت از انتخابات تعريف و تمجيد مى كرد و ما را به حضور در آن دعوت مى نمود و به دنبال يافتن «گسل»ها بود و آقاى مجيد محمدى را مورد عتاب قرار داده بود. خب ايشان طبيعتا همه ى ما بينندگان عزيز اين شبكه را گاگول مى داند، و براى يك گاگول فرقى نمى كند كه يك كارشناس يا جوجه كارشناس يا كارشناس از تخم در نيامده چه بگويد! به قول معروف يك گاگول اصيل هميشه اين شعار نجات بخش را مى دهد كه تو وِر ت رو بزن / ما كار خودمون رو مى كنيم!
اما اينو ولش كنيم برويم سراغ يكى ديگر از جمهورى اسلامى دوستان مقيم خارج از كشور كه بعد از گاگول فرض كردن مردم ايران، فكر كرده بود كه مردم فرنگستان هم گاگول تشريف دارند، لذا اين بانوى محترمه، با سرِ باز و بى حجاب، رفته بود در يك شوى تلويزيونى از جمهورى اسلامى تعريف نمايد، به هواى اين كه آن يارو خارجى ه كه آن جا نشسته هم مثل هموطنان خودش گاگول تشريف دارد و صم و بكم مى نشيند به سخنان اين بانوى اسلامى-ايرانى گوش مى دهد و مثل گاگول هاى وطنى، چون بز اخفش به علامت تاييد سر تكان مى دهد، غافل از اين كه آقاى خارجى نه برداشت نه گذاشت يك جواب دندان شكن به اين بنت خامنه اى داد كه ايشان در واكنش، خواست با هياهو و جار و جنجال، افتضاح خود را جمع كند كه متاسفانه تاكتيك اش موثر واقع نشد و طرف خارجى، خيلى قشنگ به اين بانو گفت: فكر كردى ما گاگوليم اما گاگول خودتى!
فيلم همين حال گيرى بود كه باعث شد من اين مطلب را بنويسم تا درس عبرتى باشد براى كسانى كه خيلى متكى به نفس و متكى به گاگوليسم ملت اند! يه خرده مواظب باشين به نفع خودتونه عزيزان!



 ف. م. سخن ـ خبرنامه گویا