شبکه های اجتماعی تصاویر عهود الرومی (۳۲ ساله) وزیر خوشبختی در حال ادای سوگند در برابر در برابر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابو ظبی، به شکل گسترده ای منتشر کردند.
شیخ محمد بن راشد روز دوشنبه گذشته بر روی حساب رسمی خود در توییتر از پست "وزیر خوشبختی" در کابینه خود خبر داد.
ماموریت پست وزارت خوشبختی در امارات بر اساس آنچه که در نوشته شیخ محمد آمده، هماهنگ کردن پروژهای و سیاست های دولت برای تحقق خوشبختی مردم است.
دبی-العربیه.نت فارسی


  ۷ زن در كابينه امارات متحده عربي به وزارت رسيدند 


همه این زنان دارای تحصیلات عالی هستند. جوان‌ترین آنان، سهیل فریس المزورعی است که به عنوان وزیر امور جوانان منصوب شده است. او ۲۲ ساله است و تحصیلات خود را در دانشگاه آکسفورد به پایان رساند.

عهود الرومی از دیگر وزرای کابینه‌ی جدید است که در صدر وزارت نوبنیاد «خوشبختی و تسامح» قرار گرفته است. نخست‌وزیر امارات متحده عربی مشخص نکرد که کار وزیر سعادت و تسامح چه خواهد بود اما تاکید کرد که وزیر خوشبختی باید طرح‌ها و برنامه‌هایی را ارائه کند که مردم را بیشتر خوشبخت کند.

وزیر دیگر کابینه جدید خانم لوبنا خالد القاسمی است که پیش از این به عنوان وزیر بازرگانی فعالیت داشت. او اکنون به عنوان وزیر "مدارا و شکیبایی" تعیین شده است.

گفتنی است که رئيس پارلمان امارات متحده عربي نيز يك زن مي باشد.
امارات متحده عربی از هفت شیخ‌نشین تشکیل شده که عبارتند از ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین. حدود ۹۰ درصد از ساکنان امارات متحده عربی خارجی هستند که حق رأی دادن ندارند