به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۴

وزیر دفاع اسرائیل:

شرایط کنونی نوعی «جنگ جهانی سوم» است
وزیر دفاع اسرائیل گفته است مقطعی که در آن قرار داریم «به نوعی جنگ جهانی سوم» است. 
به گفته ژنرال موشه یعلون، جنگ‌های خاورمیانه عوامل جهانی را درگیر کرده و میلیون‌ها تن راهی نقاط دیگر، از جمله اروپا شده و سراسر اروپا تحت تاثیر این بحران‌ها قرار گرفته و این‌ها، مشخصه‌های یک جنگ جهانی است. 
ژنرال یعلون افزوده است، در گذشته ما شناخت دیگری از جنگ‌های جهانی داشتیم اما وضعیت منطقه نوع تازه‌ای از جنگ جهانی است. 
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، وزیر دفاع این کشور این سخنان را چهارشنبه پنجم اسفند در جریان سفر به نیکوزیا و گفت‌و‌گو با همتای قبرسی خود بیان کرده است. 
یعلون افزوده است «هرج و مرج در سوریه و منطقه، رویارویی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها نیز هست». 
به گفته این نظامی قدیمی اسرائیلی، سوریه به زمین بازی قدرت‌ها، گروههای تروریستی و کشورهایی که این گروه‌ها را فعال می‌کنند، مبدل شده است. 
جروزالم پست جمعه هفتم اسفند نوشته است، وزیر دفاع اسرائیل در این سخنان همچنین نسبت به نیات ایران در قبال منطقه «هشدار» داده است. 
ژنرال یعلون در دیدار با همتای قبرسی خود این را نیز گفته است که امنیت قبرس از سوی حزب الله مورد تهدید بوده و این سازمان که از طرف ایران تجهیز تسلیحاتی می‌شود، در سال‌های گذشته در صدد برپا کردن سلول‌های خفته تروریستی در این جزیره بوده است. 
این وزیر عضو حزب حاکم لیکود اسرائیل این ادعا را نیز افزوده که هدف از تشکیل «سلول‌های خفته»، حمله به اروپا و آمریکا در فرصت‌های مناسب بوده است. 
بنوشته جروزالم پست، در جریان ملاقات یعلون با کریستوفوروس فوکایدس وزیر دفاع قبرس، پیمان گسترش همکاری امنیتی بین دو کشور امضاء شده است. 
یعلون افزوده است که «مقطع سخت کنونی ناشی از اوضاع عراق، سوریه و دیگر کشورهای پیرامون، اسرائیل و قبرس را با چالش‌های مشترک زیادی روبرو کرده است». 
یعلون قبرس و یونان را «دوستان واقعی اسرائیل» نامیده و افزوده است، پیمان جدید برای هر سه کشور اهمیت «حیاتی» دارد.

رادیو فردا