به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۹۴

شجونی: همه می‌دانیم سیدحسن خمینی به خاطر حمایت از فتنه رد شد

حسن خمینی

 رئیس پیشین جامعه‌ی وُعاظ تهران می‌گوید:

مسلم است که حسن آقای خمینی مجتهد است؛ دارد تدریس می‌کند،
اما بعد از فتنه‌ی ۸۸ وقتی زندانیان آزاد می‌شدند حسن آقا می‌رفتند به دیدن آنها!
وی در ادامه می‌افزاید: خُب تو داری تیشه به ریشه‌ی خودت می‌زنی،
در رژیم سابق هر زندانی که آزاد می‌شد ما می‌رفتیم دیدنش و از رژیم نمی‌ترسیدیم…
حالا چرا می‌روی ملاقات کسانی که از زندان فتنه آزاد می‌شوند؟ 

  رئیس پیشین جامعه‌ی وُعاظ تهران علت واقعی ردصلاحیت سیدحسن خمینی را همراهی با جنبش سبز مردم ایران می‌داند و می‌گوید که چرا هر کس از زندان آزاد می‌شد وی به دیدارشان می‌رفته است؟
شجونی همچنین معترض است که این رفتار را مبارزان قبل از انقلاب داشتند و از رژیم نمی‌ترسیدند اما سیدحسن نباید سال ۸۸ به دیدن زندانیان جنبش سبز می‌رفت.
جعفر شجونی، عضو جامعه‌ی روحانیت مبارز و رئیس پیشین جامعه‌ی وُعاظ تهران، در گفت‌وگو با کیهان لندن درباره‌ی ردصلاحیت سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان می‌گوید:
مسلم است که حسن آقای خمینی مجتهد است؛ دارد تدریس می‌کند، اما بعد از فتنه‌ی ۸۸ وقتی زندانیان آزاد می‌شدند حسن آقا می‌رفتند به دیدن آنها!
وی در ادامه می‌افزاید: خُب تو داری تیشه به ریشه‌ی خودت می‌زنی، در رژیم سابق هر زندانی که آزاد می‌شد ما می‌رفتیم دیدنش و از رژیم نمی‌ترسیدیم… حالا چرا می‌روی ملاقات کسانی که از زندان فتنه آزاد می‌شوند؟
جنجالی‌ترین رد صلاحیت انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به نام سیدحسن خمینی ثبت شد. نوه‌ی بنیانگذار جمهوری اسلامی یک روز پیش از سالگرد انقلاب اسلامی با نظر فقهای شورای نگهبان به طور قطعی از شرکت در این دوره انتخابات منع شد.
در این مدت بسیاری از نزدیکان حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در این مورد سکوت کرده‌ بودند تا با ریش سفیدی و لابی‌گری امکان حضور او را فراهم آورند. هاشمی رفسنجانی شاید تنها کسی بود که به صورت علنی لب به شکایت گشود و رد صلاحیت سیدحسن خمینی را «هدیه‌ی بدی به بیت امام» عنوان کرد. هاشمی در این سخنان با اشاره به اینکه «شما صلاحیت خود را از کجا آوردید؟» اضافه کرده بود: «ما همه باید به امام و بیت امام خود را بدهکار حساب کنیم اما متاسفانه بدهکارها هدیه خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند، شخصیتی که اشبه مردم به جدش، امام خمینی، است صلاحیتش را قبول نمی‌کنند».
در این میان حجت الاسلام جعفر شجونی از منتقدان جنجالی اکبر هاشمی رفسنجانی و تولیت مرقد آیت‌الله خمینی، سخنان متفاوتی از دیگران مطرح کرده است.
او با تاکید بر اینکه «همه ما می‌دانیم که سیدحسن خمینی مجتهد است» علت رد صلاحیت وی را در واقع نقش او در حمایت از آنچه شجونی «فتنه» می‌نامد عنوان کرد.
شجونی علت عدم شرکت سیدحسن خمینی در آزمون اجتهاد شورای نگهبان را صحبت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی عنوان می‌کند و تاکید می‌کند که «او زیر پای سیدحسن خمینی نشسته است».
کلمه