به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۴

«جلسات سری اصولگرایان برای آوردن یک میلیون نفر به تهران»

 رسول منتجب‌نیا از «جلسات سری اصولگرایان برای آوردن یک میلیون نفر به تهران» و «به تعطیلی کشیدن روز شنبه برای خارج شدن مردم تهران در روز انتخابات» پرده برداشت.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی و از افراد نزدیک به اصلاح‌طلبان روز سه‌شنبه ۴ اسفندماه گفت: «تندروها در جلسات سری تصمیم گرفتند جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را از روستا‌ها به تهران بیاورند و بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفتند تا آن‌ها در تهران رأی بدهند و آرای خود را بالا ببرند.»
منتجب‌نیا از وزارت کشور خواست تا در این‌باره فکری کند چراکه به‌گفته او «برخی نهاد‌ها از پول بیت‌المال هزینه می‌کنند تا مردم را برای رأی دادن به تهران بیاورند.»
او همچنین اصولگرایان و تندروها را متهم کرد که «با مسئله تعطیلی روز شنبه تلاش می‌کنند دولت را وادار به تعطیلی مدارس کنند و مردم به مسافرت بروند و در تهران نباشند تا لیست اصلاح‌طلبان رأی نیاورد و با مشارکت حداقلی پیروز انتخابات شوند.»
رسول منتجب‌نیا به دولت هشدار داد تا نسبت به این «توطئه خطرناک» تحت تأثیر فشارها قرار نگیرد.
او گفت: «تندروها می‌دانند اگر مردم پای صندوق نیایند، آن‌ها شکست می‌خورند لذا می‌خواهند مشارکت مردم کم باشد.»
دوره‌های گذشته انتخابات نشان داده است که به‌طور معمول در تهران اصلاح‌طلبان و نیروهای نزدیک به آن‌ها آرای بیشتری در پایتخت دارند.
در روزهای اخیر اصولگرایان نیز در تبلیغات خود چنین مطرح می‌کنند که انگلیس از اصلاح‌طلبان پشتیبانی می‌کند. آن‌ها نسبت به «دخالت انگلیس در انتخابات» هشدار می‌دهند.
تقریباً اکثر چهره‌های اصلی اصولگرایان و گروهی از فرماندهان سپاه پاسداران در روزهای اخیر در شیپور این تبلیغات دمیده‌اند.
آن‌ها ابتدا از «تغییر موضع دشمنان انقلاب»، از سیاست «تحریم انتخابات» به سیاست «شرکت در انتخابات» سخن گفتند و بعد با بهانه قرار دادن فعالیت‌های رسانه‌ای شبکه بی‌بی‌سی فارسی، تمامی این سیاست‌ها را زیر سر «انگلیس» دانستند و پیکان تبلیغات خود را به سوی بریتانیا کج کردند.
رسول منتجب‌نیا در این‌باره گفت: «آن‌ها به شدت از موفقیت اصلاح‌طلبان وحشت کردند و الان هم حمایت بی‌بی‌سی از لیست اصلاح‌طلبان را علم کردند و تهمت بزرگی را نثار فرزندان انقلاب کردند.»
او افزود: «تعجب می‌کنم اگر رسانه‌های غربی به نفع آن‌ها صحبت کنند، حرفشان می‌شود وحی منزل و به آن می‌بالند، اما اگر یکی از رسانه‌های بیگانه از اصلاح‌طلبان حمایت کند، بهانه‌ای برای متهم کردن اصلاح‌طلبان قرار می‌دهند.»
در حال حاضر فضای ایران کاملاً دو قطبی شده است. از سویی طرفداران اصولگرایان مدام از «دخالت انگلیس» در انتخابات و پشتیبانی آن از غیراصولگرایان سخن می‌گویند و از سوی دیگر اصلاح‌طلبان و میانه‌روها از نقشه‌های اصولگرایان برای انتخابات می‌نویسند و مردم را به شرکت هر چه بیشتر در انتخابات دعوت می‌کنند تا بتوانند رأی لازم را به‌دست آورند.
روز دوشنبه محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی تخریب رقبای انتخاباتی را غیراخلاقی خواند و از نامزد‌ها خواست که از تهمت‌زنی و تخریب یکدیگر پرهیز کنند. او همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست که «برای پیروزی در انتخابات یکدیگر را انگلیسی خطاب نکنند.»
دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان روز هفتم اسفندماه جاری در ایران برگزار خواهد شد.
رادیو زمانه