به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۴

هاشمی: حمایت من رأی روحانی را از سه-چهار درصد به بالای ۵۰ درصد رساند


اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد انتخابات خبرگان رهبری، در یک سخنرانی انتخاباتی گفته است که حمایت او از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ باعث جهش شدید در رای آقای روحانی و در نهایت رسیدن او به مقام ریاست جمهوری شده است.

به گزارش سایت رسمی آقای هاشمی رفسنجانی، او دیروز شنبه اول اسفند در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود در جماران گفت: "افراد شناخته‌ شده‌ که رد صلاحیت شدند، باید افرادی که نامدار نیستند را به جامعه معرفی کنند تا در انتخابات پیروز شوند، همان طور که بنده بعد از رد صلاحیتم در انتخابات ریاست جمهوری از آقای روحانی حمایت کردم".
در فیلمی که از این سخنرانی منتشر شده آقای هاشمی رفسنجانی می‌گوید "ظرف یک هفته [رأی] ایشان (حسن روحانی) از سه چهار درصد یکدفعه رفت روی پنجاه و چند درصد".
بعد از رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ او اعلام کرد که از حسن روحانی حمایت می‌کند.
از زمان به قدرت رسیدن آقای روحانی تا کنون هم آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از حامیان و متحدان اصلی او شناخته شده و نام این دو نفر در صدر فهرست‌ انتخاباتی خبرگان هم در کنار هم دیده می‌شود.
انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری هم‌زمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفت اسفند برگزاری می‌شود.
آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بر خلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها، در مرحله اول و با کسب کمی بیش از ۵۰ درصد آرا برنده شد.
علاوه بر حمایت آقای هاشمی، کنار کشیدن محمدرضا عارف، نامزد اصلاح‌طلبان به نفع آقای روحانی و حمایت محمد خاتمی از او، از دلایل افزایش محبوبیت حسن روحانی در زمانی نسبتا کوتاه عنوان شد.