به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۹۵

چند نفر دیگر از دوتابعیتی ها قرار است در ایران ربوده و دستگیر شوند؟

نازنین زاغری در کنار ریچارد رتکلیف، همسر و کودک دو ساله اش. 
خانم زاغری دو ماه پیش در ایران بازداشت شد.


نازنین بنیادی، هنرپیشه ایرانی تبار بریتانیایی در مقاله ای که در سایت شبکه خبری سی ان ان منتشر کرده، از ایران خواسته است که نازنین زاغری، شهروند ایرانی بریتانیایی را که پس از سفر به ایران بازداشت شد، آزاد کند.
نازنین بنیادی،  فعال حقوق بشر و عضو هیات مدیره کمپین بین المللی حقوق بشر برای ایران است. او  در مقاله خود می گوید امیدوار بود که بتواند به ایران سفر کند، و مثل نازنین زاغری مشتاق دیدار با خانواده و دوستانش در سرزمین مادری اش بوده است.
اما به نوشته نازنین بنیادی، با بازداشت نازنین زاغری در ایران در ماه گذشته میلادی که "ادامه بازداشت شهروندان دو تابعیتی" در ایران است، اکنون "آب یخی روی امیدهایم پاشیده شده است."
نازنین بنیادی نوشته است چنین اقداماتی به زیان سرزندگی و تماس ایرانیان با مردم جهان است.
نازنین بنیادی در مقاله خود پرسیده است: چند نفر دیگر از بهترین و درخشان ترین های ایران که به کشورشان باز می گردند تا با عزیزانشان دیدار کنند، یا حتی برای عرضه کمک به کشورشان بر می گردند قرار است در خیابان ها ربوده شوند و زندانی شوند؟ چرا؟ چون که دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی می خواهد شهروندان دو تابعیتی تصور خود را از آزادی بیان و آزادی مطبوعات بیرون ایران نگه دارند؟
نازنین زاغری رتکلیف، روز ۱۵ فروردین ماه سال جاری هنگام ترک ایران، توسط نیروهای امنیتی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شد.
ریچارد رتکلیف، همسر او روز ۲۱ اردیبهشت به صدای آمریکا گفت سفارت بریتانیا تاکنون اجازه نیافته است که با او تماس داشته باشد.
این شهروند ۳۷ ساله بریتانیایی ایرانی تبار در حالی بازداشت شد که دختر دو ساله او با وی همراه بود نیز دستگیر شد و اکنون او به پدر و مادر خانم زاغری سپرده شده است. یک مقام امنیتی درباره اتهام احتمالی نازنین زاغری، تنها گفته اتهام او " تهدید علیه امنیت ملی" است.
نازنین زاغری به عنوان مدیر پروژه برای "بنیاد تامسون رویترز" کار می‌کرد که به توسعه رسانه ای در سراسر جهان کمک می‌کند.
صدای آمریکا