به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۹۵

وکیل خانواده هاشمی:

فائزه هاشمی

 فائزه بچه نیست 
که تابع و تسلیم نظر پدرش باشد 

وکیل خانواده هاشمی گفت: اقدامات فائزه ربطی به آیت‌الله ندارد،‌ فائزه یک دکترای علوم سیاسی با ۵۴ سال سن است، بچه نیست که رفتارش مربوط به آیت‌الله باشد.


محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس‌، در واکنش به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه به دلیل دیدار فائزه هاشمی با برخی از اعضای فرقه بهائیت با وی برخورد قانونی می‌شود، گفت: 
در قانون اساسی بعد از اصل ۱۲ و ۱۳ که در ارتباط با اقلیت‌های مذهبی آمده، در اصل ۱۴ عنوان شده که در ارتباط با افراد غیرمسلمان باید رفتار انسانی صورت گیرد، مگر آنهایی که علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند.


وی افزود: کسانی هم که توطئه می‌کنند هم نیازی نیست که غیرمسلمان باشند، اگر حزب‌اللهی هم باشند و به سفارت عربستان حمله کنند با آنها برخورد می‌شود، در هر صورت روال قانونی این بوده اما چیز دیگری در قانون ذکر نشده است.

علیزاده در واکنش به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه علی‌رغم سوءاستفاده رسانه‌های غربی از اقدام فائزه هاشمی و تأکید آیت‌الله رفسنجانی مبنی بر اینکه این اقدام نادرست بوده چرا فائزه هاشمی عذرخواهی نکرده است، گفت: خانم هاشمی می‌گوید من پیش از اینکه به زندان بروم که نمی‌دانستم بهائی‌ها که هستند، من را به زندان بردند و با بهائی‌ها در یک اتاق گذاشتند. حالا بعد از هشت سال یکی از آنها به مرخصی آمده و من به عنوان رفتار اخلاقی، انسانی و اسلامی به دیدنش رفتم.
وکیل فائزه هاشمی ادامه داد: در واقع کسانی که تصویر این دیدار را منتشر کردند و در رسانه‌ها آن را تبلیغ کردند هدف شان ضربه به آیت‌الله بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات فائزه ربطی به آیت‌الله ندارد،‌فائزه یک دکترای علوم سیاسی با ۵۴ سال سن است، بچه نیست که رفتارش مربوط به آیت‌الله باشد.

علیزاده با بیان اینکه آیت‌الله رفسنجانی این حرکت را اشتباه دانست و تذکر هم دادند، گفت: این موضوع دلیل نمی شود که بگوییم فائزه باید تابع و تسلیم نظر آیت‌الله باشد. هر یک نظر خود را دارند.

وی تصریح کرد: این موضوع هیچ وجهه قضایی ندارد و من از آقایانی که مدعی حقوق هستند تعجب می‌کنم. نمی‌دانم حقوق هم خوانده‌اند یا نه؟ اما بگویند چه جرمی اتفاق افتاده که باید برخورد قضایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: آقایانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند حتما اطلاع عمومی‌شان بیشتر از من است اما من هرچه در قوانین جست‌وجو کردم جرمی برای این اقدام پیدا نکردم و با اساتید حقوقی هم که بحث کردیم هیچکس نتوانست هیچ عنوان مجرمانه‌ای برای این اقدام پیدا کند مگر اینکه آقایان یک عنوان مجرمانه پیدا کنند.

خبرگزاری فارس