به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۰۱، ۱۳۹۵

اوباما به رهبر ایران نامه ارسال کرده است

آیت الله خامنه ای                                    باراک اوباما

روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۵، «سحام» به نقل از منابع خبری خود، اعلام کرد که باراک اوباما به حسن روحانی رییس‌جمهور و علی خامنه‌ای رهبر ایران، دو نامه جداگانه برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی پس از امضای «برجام» ارسال کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از این دو نامه نوشته است که «تا پایان زمان ریاست‌جمهوری‌اش زمان زیادی باقی نمانده» و او در این فرصت محدود «از ایران می‌خواهد که با همکاری یکدیگر موضوعات مهم منطقه‌ای مانند بحران سوریه، عراق و یمن را حل کنند.»

روز پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه تنها یک‌ماه پس از انتشار خبر ارسال دو نامه به مقامات عالی ایران در «سحام»، خبرگزاری ایسنا با انتشار سخنان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، این خبر را تایید کرد.
سردار حسین سلامی در هشتمین جشنواره جوان سرباز که به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان برگزار شد، اظهار کرد: «تمام عظمت انقلاب شکوه‌مند اسلامی که سیمای ایران را در جهان تغییر داد، این است که از ایرانی که در جغرافیایی آمریکا توصیف می‌شد، ایرانی مقتدر ساخته شده است. به گونه‌ای که رهبر آمریکا به نمایندگی از مقامات سیاسی کشور خود، به عالی‌ترین مقام کشورمان نامه می‌دهد و از ایشان می‌خواهد تا با یکدیگر برای حل مشکلات جهان همکاری نمایند.»

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای و حملات لفظی او به آمریکا در انظار عمومی با رویکردهای اتخاذ شده در ملاقات‌های خصوصی و مسائل پشت پرده متفاوت است.

این تفاوت رویکرد و عملکرد برای حفظ ظاهر «استکبار ستیزی» او در جامعه و حفظ «عمق استراتژیک وجهه استکبار ستیز نزد ملت‌های منطقه» انجام می‌گردد.

آن‌طور که منابع خبری «سحام» تصریح کرده‌اند «پس از ارسال نامه باراک اوباما به علی خامنه‌ای، رهبر ایران، حسن روحانی را دعوت کرده تا درباره موضوعات مطرح شده در دو نامه‌ آقای اوباما با یکدیگر گفت‌وگو کنند.»

در این دیدار ضمن بحث و تبادل نظر رهبری و رییس‌جمهور، آقای روحانی در این ملاقات تاکید کرده که «هیچ اقدامی بدون هماهنگی با رهبری برای این‌‌کار انجام نخواهد شد و گزارش هر فعالیت لحظه به لحظه به شما ارائه خواهد گردید.»
سحام نیوز