به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۲۱، ۱۳۹۵

حمایت اوباما از هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا

رئیس‌جمهوری ایالات متحد آمریکا، بارک اوباما، روز ۹ ژوئن/ ۲۰ خرداد گفت که از هیلاری کلینتون به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا حمایت می‌کند.
اوباما گفت: «فکر نمی‌کنم که کسی تا کنون به‌اندازه هیلاری کلینتون واجد شرایط ریاست بر این دفتر [ریاست جمهوری] بوده.»
حمایت باراک اوباما را بسیاری از کنشگران دو کمپین هیلاری کلینتون و برنی سندرز، دو نفر باقی مانده در رقابت‌های کاندیداتوری دمکرات‌ها، انتظار می‌کشیدند.
در عرف کمپین‌های ریاست جمهوری در آمریکا، حمایت رئیس‌جمهوری وقت از یک کاندیدا معمولاً به کمپین آن کاندیدا کمک می‌کند.
انتظار می‌رود که با تأیید رسمی اوباما، هیلاری کلینتون به‌زودی نماینده رسمی دمکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان باشد.
رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه مقابل دوربین رسانه‌ها و در ویدئوئی که توسط حساب‌های شخصی اوباما در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «من با او [هیلاری کلینتون] هستم. هیجان بسیار دارم [آتشی هستم] و نمی‌توانم صبر کنم که مبارزه انتخاباتی و کمپین به نفع هیلاری را آغاز کنم.»
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است نوامبر ۲۰۱۶ برگزار شود و توجه به دونالد ترامپ، تاجر و شخصیت تلویزیونی آمریکایی هیجان اصلی رسانه‌های آمریکاست. ترامپ با کاندید شدن خود در حزب جمهوری‌خواه و با استراتژی کمپین منفی و حمله به دیگر کاندیدها، رقبای دیگر را از دور خارج کرد.
حمایت اوباما از کلینتون، فشارها بر کمپین برنی سندرز، سناتور دمکرات، را افزایش خواهد داد. به‌ویژه که سه روز پیش از حمایت اوباما، «آسوشیتدپرس» در گزارشی نشان داد که کلینتون رأی بیشتر «سوپر دلگت‌ها» یا نمایندگان ویژه در حزب دمکرات را به دست آورده است.