به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۹۵

محمود عباس با مریم رجوی دیدار کرد


محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و مریم رجوی، از رهبران سازمان مجاهدین خلق با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار که به نوشته وبسایت سازمان مجاهدین، شنبه ۹ مرداد انجام شد، آقای عباس برضرورت مبارزه با بنیادگرایی و تروریسم در منطقه تاکید کرد.
مریم رجوی نیز جمهوری اسلامی ایران را منشاء اصلی تفرقه و بنیادگرایی و تروریسم در همه منطقه به خصوص عراق، سوریه، لبنان، یمن و همچنین مناطق فلسطینی دانست و گفت که "کشورهای منطقه ومردم و مقاومت ایران، باید منطقه را از شر بنیادگرایی که کانون آن در تهران تحت حاکمیت ملایان است خلاص کنند."
به نوشته وبسایت سازمان مجاهدین، در این دیدار جمعی از مسئولان فلسطینی از جمله صائب عریقات نیز حضور داشتند.
در این دیدار آقایان صائب عریقات، و شماری از مسئولان دولت فلسطین حضور داشتند.
در واکنش به این دیدار، حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه ایران، محمود عباس را "دست نشانده آمریکا و مامور سازمان سیا" دانست که تسلیم اسرائیلی‌ها شده است و از این رو دیدار او با "عناصر تروریستی" دور از انتظار نیست.
دیدار محمود عباس با مریم رجوی در حالیست که پیشتر حضور ترکی فیصل، شاهزاده سعودی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خبرساز شده بود.
ایران در حالی خود را حامی گروه های فلسطینی می داند که رهبران گروه فلسطینی حماس نیز پیشتر به عربستان و ترکیه که روابطشان با ایران تیره شده است، نزدیک شدند. حماس همچنین از مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است که ایران برای کمک به آن نیروهای نظامی به سوریه فرستاده و شمار زیادی نظامیان اعزامی ایران در سوریه کشته شده اند.
صدای آمریکا 

واکنش ایران به دیدار محمود عباس با مریم رجوی در پاریس 

در واکنش به این خبر حسین شیخ‌الاسلام، مشاور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفته است: 

"محمود عباس با توجه به رویکرد و سابقه ای که از خود نشان داده است به خوبی ثابت کرده است که دست نشانده آمریکا است به گونه ای که اسنادهمکاری وی با آمریکا در لانه جاسوسی پیش از انقلاب کشف شد و مشخص شد که وی مامور CIAاست."

وی افزود: "اینکه یک جناح فلسطینی سازشکار با صهیونیست ها که با فشار آمریکایی ها تسلیم اسرائیل شده است امروز در مقابل خط مقاومت ایستادگی می کند و با عناصر تروریستی دیدار می کند دور از انتظار نیست."

وی تاکید کرده که این موضوع باید برای مردم روشن شود که "روابط بین محمود عباس با گروه های تروریستی و اسرائیلی های روابط پنهانی بوده است که امروز آشکار شده است."

وی همچنین درباره موضع ایران درباره مذاکرات فلسطین و اسرائیل گفت: 
"با توجه به شخصیت متزلزل و ضعیفی که از محمود عباس وجود دارد بدون شک جمهوری اسلامی ایران نباید در باب این موضوع وارد عمل شود. "
این نخستین دیدار محمود عباس پس از رسیدن به ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با مریم رجوی است. هرچند جنبش فتح که محمود عباس عضو آن است، با سازمان مجاهدین خلق ارتباطاتی داشته است. 
 منبع: رادیو فرانسه