به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۸

کودکان در بریتانیا 'برای دور ماندن از تبعیض نژادی پوست خود را روشن می‌کنند'

در بریتانیا در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بیش از ده هزار جرم مبتنی بر تنفر نژادی نسبت به کودکان انجام شده است
یک بنیاد خیریهٔ بریتانیا در گزارشی گفته است که بچه‌ها از سن ۱۰ سالگی تلاش می‌کنند ظاهر خود را طوری تغییر دهند که مورد آزار و تنفر نژادی قرار نگیرند. 
بنا بر گزارش بنیاد خیریهٔ ان‌اس‌پی‌سی‌سی (انجمن ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان)، این کودکان با لوازم آرایش، پوست خود را روشن می‌کنند تا در مدرسه مورد آزار زورگو‌ها یا تبعیض و آزار نژادی قرار نگیرند. 


این تحقیق نشان می‌دهد که آزار نژادی و زورگویی و قلدری میان کودکان از سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرده و به یک از هر پنج کودک رسیده است. 

در سراسر بریتانیا در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۵۰۰ جرم مبتنی بر تنفر نژادی نسبت به کودکان انجام شده است که به معنای به طور متوسط روزی ۲۹ مورد است. 

دختر ۱۰ ساله‌ای به این بنیاد خیریه گفت "تلاش می‌‌کند صورتش را سفید‌تر کند" چون دیگران می‌گویند صورتش "کثیف" است. 

دختری که با سرویس تلفنی مشاوره برای بچه‌ها تماس گرفته بود تا در مورد آزار و اذیت‌هایی که دیده بود حرف بزند، گفت: "دوستانم دیگر با من بازی نمی‌کنند چون مردم به آنها می‌گویند که چرا با کسی که صورتش اینقدر کثیف است، دوست هستند". 

"من در بریتانیا به دنیا آمده‌ام اما به من می‌گویند به کشور خودت برگرد و من سر‌در‌نمی‌آورم، چون من بریتانیایی هستم".
"من تلاش کردم صورتم را با آرایش سفید‌ کنم تا بتوانم با آنها دوست باشم. من دلم می‌خواهد از مدرسه رفتن لذت ببرم". 
' مرا رنج می‌دهد'

دختر ۱۱ سالهٔ آسیایی هم با خط تلفنی مددکاری ومشاوره تماس گرفته بود و گفت که چطور تلاش می‌کرده است با خط ‌چشم ظاهر خود را تغییر دهد. 

او گفت:" من در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتم چون چینی هستم. بچه‌های دیگر می‌گفتند پوست من زرد است، اسم روی من می‌گذاشتند و همه اینها مرا خیلی رنج می‌دهد" .

"من تلاش کردم ظاهر و قیافه‌ام را با استفاده از خط‌ چشم عوض کنم تا مرا بپذیرند. دلم نمی‌خواهد در این مورد با والدینم صحبت کنم چون فکر می‌کنم ناراحت می‌شوند". 

نوجوان ۱۶ ساله‌ای که از خانواده‌ای مسلمان است، گفت: "مردم مرا تروریست صدا می‌زنند و مدام می‌گویند برگرد به همانجایی که از آن آمدی".

" من لباس‌های مرسوم مسلمانان را می‌پوشم و همین مرا از آنها جدا و متمایز می‌کند". 

"من معمولاً فقط سرم را پایین می‌اندازم و رد می‌شوم اما حالا این موضوع به جایی رسیده است که واقعاً حس می‌کنم هر لحظه ممکن است به من حمله کنند". 

تحقیق این بنیاد خیریه نشان می‌دهد که میزان جرایم ناشی از نفرت علیه کودکان زیر ۱۸ سال که به پلیس گزارش شده است از ۸۶۸۳ مورد در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ۱۰۵۷۱ مورد در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رسیده است.

' آسیب عاطفی'
بنیاد خیریه ان‌اس‌پی‌سی‌سی از تمام نیرو‌های پلیس بریتانیا بنا بر قانون آزادی اطلاعات خواسته است تا اطلاعات خود را در اختیار آنها بگذارند و از بین ۴۵ مورد ۳۸ مورد آمار خود را در اختیار این سازمان گذاشتند. 

در این تحقیق مشخص شده است که دختران بیشتر با خط مددکاری تماس می‌گیرند و بیشتر آنها در سنین بین ۱۲ تا ۱۵ سال هستند. 
جان کامرون، مدیر این خط تلفن مددکاری گفته است :"تجربهٔ قلدری و زورگویی در کودکی باعث آسیب‌های طولانی‌مدت عاطفی می‌شوند و در آینده باعث بروز شکاف‌هایی در اجتماع خواهد شد". 

"اگر ما ببینیم که کودکی، دیگری را به دلیل نژاد و ظاهر آزار می‌دهد باید در برابر آن واکنش نشان دهیم و توضیح دهیم که این رفتار پذیرفتنی و درست نیست و تا چه اندازه می‌تواند آزارنده و آسیب‌رساننده باشد". 

بی بی سی  فارسی