به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۸

ترامپ: برای گفت‌و‌گو با ایران هیچ شرطی ندارم؛ اگر جنگ شود، ایران 'نابود' می‌شود

ترامپ: گزینه اقدام نظامی علیه ایران هنوز روی میز است
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است خواهان جنگ با ایران نیست اما اگر درگیری با ایران پیش آید، این کشور "نابود خواهد شد." ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت هیچ شرطی برای گفت‌و‌گو با ایران ندارد.

تمایل به مذاکره از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی مطرح می‌شود که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تاکید کرده است که ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

آمریکا برای گفت‌و‌گو با ایران اعلام آمادگی کرده اما در عین حال با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌های شدیدی را علیه ایران وضع کرده است. از جمله با لغو معافیت‌های نفتی باعث کاهش شدید صادرات نفتی ایران و کاهش درآمدهای این کشور شده است.

آقای خامنه‌ای اخیرا به شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن که گفته می‌شد حامل پیامی از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا بوده، گفت "شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد."

ترامپ می‌گوید حمله به سه هدف در ایران را به خاطر کشته‌شدگان احتمالی متوقف کرد
نیویورک تایمز: یک هواپیمای دیگر آمریکایی در لحظه ساقط شدن پهپاد در آسمان بود
آیت‌الله خامنه‌ای: ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم
تنش‌ها میان ایران و آمریکا اخیرا به میزان زیادی افزایش یافته و باعث بروز نگرانی از درگیری میان این دو کشور شده است. طی روزهای گذشته دو نفتکش در منطقه هدف قرار گرفتند و سپاه پاسداران یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه خود بار دیگر از تصمیم خود برای لغو حمله به اهدافی در ایران در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت و تاکید کرد دلیل این کارش از دست رفتن جان تعداد زیادی در چنین حمله‌ای بوده است.

آقای ترامپ روز گذشته در چندین توییت گفت که در نظر داشت به سه هدف در ایران حمله کند، اما پس از آن که به او گفتند چنین حمله‌ای به مرگ ۱۵۰ نفر منجر خواهد شد، تصمیم گرفت این حمله را لغو کند.

ایران روز پنجشنبه، پهپاد پیشرفته تجسسی آمریکا را در نزدیکی تنگه هرمز سرنگون کرد. این کشور گفته است این پهپاد وارد حریم هوایی ایران شده بود، اما آمریکا تاکید کرده که هواپیمای آنها در حریم بین‌المللی هدف قرار گرفته است.

آمریکا خواهان تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شده و قرار است روز دوشنبه مساله سرنگونی پهپاد این کشور در نشست این شورا پشت درهای بسته مطرح شود.

تصمیم آقای ترامپ به اعلام جزئیاتی از لغو حمله به ایران با انتقاد شماری از دموکرات‌ها مواجه شده است.

شماری از دموکرات‌هایی که برای انتخابات ۲۰۲۰ کاندیدا شده‌اند از سیاست دولت آقای ترامپ در برابر ایران انتقاد کرده‌اند. اما گروهی نیز از نحوه لغو تصمیم و اعلام آن انتقاد کرده‌اند.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان از حزب دموکرات از این که آقای ترامپ تغییر لحظه آخر تصمیمش را افشا کرده انتقاد کرده است.

ترامپ: تحریم‌های دیگری در راه است؛ بیایید عظمت ایران را احیاء کنیم


یورونیوز - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز شنبه اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع کند.
او افزود که این کار با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهد شد.
آقای ترامپ که در کاخ سفید با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، تاکید کرد که احتمال روی آوردن به اقدام نظامی همچنان وجود دارد.

صدای آمریکا - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اول تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که احتمال اقدام نظامی علیه ایران همچنان وجود دارد.

ترامپ گفت جهت پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای تحریم‌های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی در نظر خواهد گرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه ۳۱ خرداد در چند رشته توئیت، گزارش های قبلی را تائید کرد که در دقایق آخر، حمله به ایران در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی را لغو کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا نوشت: «پرزیدنت اوباما توافقی از سر درماندگی و بسیار وحشتناک را با ایران امضا کرد، ۱۵۰ میلیارد دلار را در اختیارشان قرار داد، و یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار نیز پول نقد به آنها داد! ایران به شدت در تنگنا بود و او آنها را نجات داد. او مسیری باز را در اختیار آنها قرار داد تا - در مدتی بسیار اندک - به جنگ‌افزارهای هسته‌ای دست یابند! اما ایران، به جای این که بگوید «از شما سپاسگزاریم»، فریاد مرگ بر آمریکا سر داد.»

وی افزود: «من به این توافق - که حتی به تصویب کنگره هم نرسیده بود - خاتمه دادم و تحریم‌های شدیدی را [بر ایران] وضع کردم. امروز آنها نسبت به زمانی که من به ریاست‌جمهوری رسیدم بسیار ناتوان‌تر شده‌اند. در آن زمان آنها در سراسر خاورمیانه دردسرهای بزرگی را به وجود می‌آوردند؛ اما حالا به شدت آسیب دیده‌اند!»

وی تاکید کرد: «آنها روز دوشنبه یک پهپاد بدون سرنشین را، که بر فراز آب‌های بین‌المللی در پرواز بود، سرنگون کردند. ما دیشب کاملا مجهز و آماده برای حمله تلافی‌جویانه به سه مکان مختلف [در ایران] بودیم که من پرسیدم: چند نفر کشته خواهند شد؟ یکی از ژنرال‌ها به من پاسخ داد: قربان، ۱۵۰ نفر. من ۱۰ دقیقه پیش از اجرای حمله آن را متوقف کردم، [به این خاطر که وارد آوردن چنین تلفات بالایی] واکنشی متناسب با سرنگون کردن یک پهپاد بدون‌سرنشین نبود.»

رئیس جمهوری آمریکا در پایان یادآور شد: «من عجله‌ای ندارم. ارتش ما بازسازی‌شده، نوین، و آماده اقدام است و هم‌اکنون بهترین ارتش جهان است. تحریم‌ها آنها را آزار می دهند و [تحریم‌های] بیشتری نیز از شب گذشته اضافه شده‌اند. ایران هرگز نمی‌تواند جنگ‌افزارهای هسته‌ای داشته باشد؛ نه در برابر ایالات متحده و نه در برابر جهان!»