به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۸

احمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه:

"ژاپنی های میگویند  که حسرت می‌خورند چرا رهبری مثل رهبر ایران ندارند"
به گزارش ایلنا احمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته  با اشاره به دیدار خامنه ای  با نخست‌وزیر ژاپن گفت: 
در این مورد دو مساله وجود دارد که قابل توجه است. مطلب اول اینکه بعد از این ملاقات، واشنگتن پست، روزنامه معروف و رند آمریکایی در توصیف موضع عزت‌مندانه رهبری نوشت این جمله رهبر ایران که گفتند من ترامپ را شایسته ترامپ نمی‌دانم و ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد؛ بازتاب سخنان خمینی است که گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند».

وی ادامه داد: این رسانه آمریکایی می نویسد چهل سال پیش امام گفت آمریکا غلطی نمی تواند کند و بعد چهل سال همین فرمایش را در سخنان رهبر انقلاب می‌توان شنید. میگوید این جمله رهبر انقلاب بازتاب امام است. یعنی امام از چهل سال قبل در این سیما، در این صدای رهبری، در این قیافه و این شکل زنده است. این حرف واشنگتن پست است. امروز مردم دنیا فهمیدند حرف امام در چهل سال گذشته درست بود.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: مطلب دوم اینکه بعد از این ملاقات یکی از نخبگان سیاسی ژاپن گفت که ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم. رهبر قدرتمند ایران حسرت برانگیز است. یعنی ما ژاپنی‌ها که کلید اقتصاد دنیا را داریم و در اوج ثروت هستیم؛ ما حسرت می‌خوریم چرا رهبری مثل رهبر ایران نداریم و می‌گوید سفر آبه به تهران جمعیت ژاپن را با یک رهبر مقتدر آشنا کرد.

وی ادامه داد: ژاپن کشوری است که آمریکا در جنگ جهانی دوم دو بمب هیدروژنی را در دو شهر این کشور آزمایش کرد و ده‌ها هزار ژاپنی را خاکستر کرد و در طول این هفتاد سال در برابر جنایت آمریکا مردم ژاپن با همه قدرت اقتصادی اسیر دست آمریکا هستند. آمریکا بعد آن آدم‌کشی در این کشور پایگاه نظامی درست کرده است. لذا می گویند ما ژاپنی‌ها حسرت رهبری ایران را می‌خوریم.