به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۸

مرسی در حضور شماری از اعضای خانواده‌اش به خاک سپرده شد

مرگ در دادگاه 
پیکر محمد مرسی رئیس‌جمهوری اسبق مصر سحرگاه سه‌شنبه 18 ژوئن پس از پایان معاینه کمیته پزشکی قانونی و صدور دستور خاکسپاری از سوی دادستانی، در حضور تعدادی از اعضای خانواده‌اش به خاک سپرده شد. یک منبع پزشکی گفت که مرسی در اثر ایست قبلی در جریان جلسه محاکمه‌اش به اتهام تماس‌های غیر قانونی، درگذشت.

دادستانی مصر از پایان کار ماموریت پزشکی قانونی در معاینه پیکر محمد مرسی خبر داده و دستور خاکسپاری او را صادر کرد.

نبیل صادق دادستان کل مصر جزئیات درگذشت مرسی را در جلسه محاکمه‌اش بنا بر پرونده شماره 56458 سال 2013 در دادگاه یکم کیفری شهر نصر اعلام کرده بود.

بنا بر اعلام دادستام مصر، هنگام محاکمه و پس از پایان دفاعیات متهمان ردیف دوم و سوم، مرسی برای صحبت وقت خواست، دادگاه هم به او وقت داد، او به مدت پنج دقیقه صحبت کرد و پس ازپایان، دستور تنفس برای تبادل نظر میان قضات داده شد.

صادق افزود، محمد مرسی هنگامی که به همراه دیگر متهمان در قفس اتهام حاضر بود، ناگهان بیهوش شد. از این رو فورا به بیمارستان منتقل شد اما در بیمارستان مشخص شد درگذشته است. پزشکی که معاینه اولیه را انجام داد، گزارش داده است که محمد مرسی نه نبض دارد و نه نفس می‌کشد؛ مردمک چشمش هم در برابر نور واکنش نشان نمی‌دهد.

پس از آن دادستان دستور انتقال اعضایی از دادستانی کل؛ دادستانی سازمان عالی امنیت کشور و دادستان جنوق فاهره را برای معاینه جنازه صادر کرد. او همچنین دستور حفظ فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته در دادگاه و قفس اتهام و شنیدن سخنان شاهدان عینی را صادر کرد.

العربیه