به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۸

واشنگتن ارسال نامه ترامپ به تهران از طریق عمان را تکذیب کرد

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، گزارش‌ها درباره ارسال نامه‌ای از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور به تهران از طریق واسطه‌های عمانی را تکذیب کرد. مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توئیترش گفت که این گزارش‌ها غیرواقعی و ساخته و پرداخته ایرانی‌ها بوده و بخشی از «پروپاگاندای ایران» هستند.

اورتگاس تاکید کرد که ایران باید به دیپلماسی آمریکا پاسخ دیپلماتیک بدهد.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه 20 ژوئن 2019 از طریق عمان به تهران، درباره حملات قریب‌الوقوع هشدار داد.

در پیامی که ادعا شده بود از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا و از طریق عمان به دست ایران رسیده، تاکید شده آمریکا خواهان جنگ نیست و مایل به گفتگو است، اما واسطه‌هایی که این پیام را به علی خامنه‌ای، رهبر ایران رسانده‌اند، با هشدار درباره عواقب اقدام نظامی آمریکا، گفته‌اند که خامنه‌ای مایل به مذاکره نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز جمعه گفت که او تنها 10 دقیقه قبل از آغاز حمله به ایران دستور متوقف کردن عملیات را صادر کرد. ترامپ گفت اگر حمله می کردیم واکنش ما در مقایسه با سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ناعادلانه و غیر مناسب می‌بود.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «من عجله برای حمله به ایران ندارم، تاکید کنم که تهران هرگز نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت به اطلاع داده شد که در حمله به سه مواضع ایرانی حداقل 150 ایرانی کشته می شوند و من از حمله منصرف شدم.

العربیه