به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۸

دونالد ترامپ رسما مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ را شروع کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کارزار انتخاباتی خود را رسما عصر سه شنبه در یک گردهمایی در فلوریدا شروع کرده است، که پس از تهدیدی دایر بر "اخراج انبوه" مهاجران غیرقانونی از هفته آینده است. او در توییتی نوشت که مقام ها "جمع آوری میلیون ها شهروند غیرقانونی بیگانه که برخلاف مقررات وارد آمریکا شده اند" را شروع خواهند کرد.


آقای ترامپ در شروع سخنرانی سه شنبه شب در اورلاندو فلوریدا به تحقیقات مربوط به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا تاخت.

رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا استدلال کرد چرا مردم باید بار دیگر به او رای دهند.

آقای ترامپ در نظرسنجی های اولیه از بعضی از نامزدهای بالقوه حزب دمکرات عقب است.

رییس جمهوری آمریکا که رونق اقتصادی را برگ برنده خود برای حضور دوباره در کاخ سفید می داند گفت کشور به رهبری او آینده ای روشن پیش رو خواهد داشت.

او گفت: "کشور ما در حال رونق و رشد و پیشرفت است و حقیقتا در حال صعود به قله های تازه است. اقتصاد ما مایه حسرت همه دنیاست، احتمالا بهترین وضعیت اقتصادی در تاریخ کشور را داریم. و تا وقتی که این گروه را بر سرکار نگه دارید ما راهی فوق العاده را پیش رو خواهیم داشت. آینده ما هیچ وقت روشن تر و بهتر از امروز نبوده است."

آقای ترامپ بار دیگر به رسانه ها کرد و گفت دولتش در دو سال و نیم گذشته تحت محاصره بوده است. به علاوه او باز هم از هیلاری کلینتون رقیب سه سال پیش خود نام برد و گفت قربانی بزرگترین انتقام جویی سیاسی در تاریخ بوده است.

مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا که پیش از آقای ترامپ سخنرانی کرد به حامیان رییس جمهوری یادآوری کرد که او به وعده هایش عمل کرده، مناطق تحت تصرف داعش را پس گرفته، سفارت آمریکا در اسراییل را به بیت المقدس منتقل کرده، نرخ بیکاری را کاهش داده و اشتغال زایی را افزایش داده است.

ترامپ درباره اخراج ها چه گفت؟

آقای ترامپ دوشنبه شب در توییتی نوشت که مهاجران بدون مدرک در آمریکا "به محض ورود اخراج خواهند شد."

اداره امور مهاجرت و گمرکی آمریکا (موسوم به آیس) معمولا پیشاپیش از عملیات خود برای جمع آوری مهاجران غیرقانونی خبر نمی دهد و مقام های این سازمان به رسانه های آمریکایی گفتند که نمی دانستند رئیس جمهور قصد افشای این طرح ها را دارد.

پیشتر در ماه جاری، مارک مورگان مدیر "آیس" گفت که مقام ها مهاجرانی را هدف خواهند گرفت که دستور نهایی اخراج را دریافت کرده اند.

آمریکا و مکزیک اخیرا به توافقی مرزی دست یافتند که براساس آن مکزیک قرار است ۶ هزار گارد ملی را برای مقابله با مهاجرانی که از آمریکای مرکزی می آیند در مرزهایش مستقر کند.

یک مقام بلندپایه مکزیکی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت شمار مهاجرانی که اکنون به مرز آمریکا می رسند از روزانه ۴۲۰۰ نفر به ۲۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

در فلوریدا چه خبر است؟

هزاران نفر از حامیان آقای ترامپ از ساعت ها قبل از شروع سخنرانی او در محل جمع شدند.

بعضی از آنها حتی از صبح زود روز دوشنبه در مقابل سالن "مرکز امی وی" در شهر اورلاندو اطراق کرده بودند.

شبکه سی بی اس گزارش می دهد بسیاری از شرکت کنندگان در این گردهمایی از اقتصاد و مهاجرت به عنوان نگرانی های اصلی خود در انتخابات آتی نام برده اند - مسائلی که آقای ترامپ مسلما زیاد به آنها خواهد پرداخت.

فلوریدا از ایالت های کلیدی در انتخابات آمریکا است که او در سال ۲۰۱۶ به فاصله کم در آن برنده شد.

بی بی سی  فارسی