به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۰۵، ۱۳۹۸

ابوالفضل قدیانی فعال سیاسی منتقد خامنه‌ای دستگیر شد

ابوالفضل قدیانی فعال سیاسی ایرانی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی صبح سه‌شنبه 25 ژانویه توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد. بنا بر نوشته مرتضی قدیانی پسر این فعال سیاسی، دستور بازداشت پدرش توسط شعبه یک اجرای احکام اوین صادر شده است. مرتضی قدیانی در توئیتر نوشته که برخورد یکی از ماموران اجرای احکام، «بسیار توهین آمیز» بود.

ماه گذشته ابوالفضل قدیانی که به دوسال زندان محکوم شده بود به دادسرا احضار شد.

وی در مطلبی در وب‌سایت کلمه خبر داد که برای پرونده‌ای که در سال حدود سه سال پیش تشکیل شده و در سال جاری به جریان افتاده است، به شعبه دوم دادسرای اوین احضار شده است.

قدیانی در همان مطلب اعلام کرد که در جلسه بازپرسی شرکت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: «این بازپرسی فرمایشی مقدمه تشکیل دادگاه غیرقانونی انقلاب بوده که این دادگاه نیز تحت سیطره نیروهای امنیتی است -و هردو تحت فرمان کامل مستبد امروز ایران آقای خامنه‌ای می‌باشند».

قدیانی در بخش دیگری از مطلب خود نوشت: «انتصابات اخیر مستبد امروز ایران از جمله رئیس قوه قضاییه، فرمانده سپاه و بعضی دیگر از فرماندهان نظامی، تغییر ائمه جمعه و… همگی حاکی از امنیتی‌تر شدن بیشتر حاکمیت و پناه بردن به ارعاب و خشونت آشکارتر است».

وی در پایان نوشته خود تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی «اصلاح‌پذیر نیست» و «ساختار آن به گونه‌ای است که تحدید قدرت حاکم -یعنی محدود کردن ولی مطلق فقیه- حکم انحلال آن را دارد».

ابوالفض قدیانی فوریه 2019 به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شده بود. براساس این حکم، به دلیل «تعدد جرائم» مجازات سنگین‌تر یعنی دو سال زندان اجرا خواهد شد.

این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، پس از اعتراض‌های سال 2009 بازداشت و یک سال زندانی شد. او سه سال پس از آن هم به دو سال زندان و 40 ضربه شلاق محکوم و زندانی شد.

او بارها علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور دانسته است.

العربیه