به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۸

مایکروسافت: هکرهای ایرانی به دنبال رخنه در ایمیل‌های یک ستاد انتخاباتی آمریکا بوده‌اند

شرکت مایکروسافت با انتشار مطلبی گفته است یک گروه هکری از ایران فعالیت‌های زیادی برای رخنه در حساب‌های ایمیل متعدد داشته است.

مایکروسافت می‌گوید این گروه حساب‌های ایمیل افراد مرتبط با یک ستاد انتخاباتی در آمریکا، مقام‌های سابق و کنونی آمریکایی، روزنامه‌نگاران حوزه بین‌الملل و همچنین برخی ایرانیان شناخته‌شده خارج از ایران را هدف می‌گرفته است.

این شرکت آمریکایی گفته این حملات "از نظر فنی پیچیده نبوده" اما با استفاده از "میزان قابل ملاحظه‌ای اطلاعات شخصی" انجام شده است.

مایکروسافت این گروه را "فسفر" می‌نامد و آن را با حکومت ایران مرتبط می‌داند. این گروه برای کارشناسان امنیت سایبری به عنوان "بچه‌گربه دلربا" نیز شناخته می‌شود.

بچه‌گربا دلربا گروهی است که پیشتر برای هک ایمیل محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و همچنین شماری از فعالان و روزنامه‌نگاران ایرانی تلاش کرده است.

مایکروسافت گفته است گروه بچه‌دلربا در یک دوره ۳۰ روزه در ماه‌های اوت و سپتامبر (حدود شهریور) به ۲۷۰۰ مورد تلاش برای شناسایی حساب‌های مشترکان مایکروسافت اقدام کرده و سپس به ۲۴۱ حساب حمله کرده است.

شرکت مایکروسافت گفته در نهایت هکرها موفق به رخنه به چهار حساب کاربری شده‌اند، که هیچ یک از این چهار حساب به ستادهای انتخاباتی آمریکا یا مقام‌های سابق و کنونی آمریکایی مرتبط نبوده است.

در مطلبی که مایکروسافت برای اعلام این حملات نوشته آمده است که گروه بچه‌دلربا از راه‌هایی مانند به دست آوردن شماره تلفن یا حساب ایمیل دوم کاربران برای رخنه به حساب ایمیل اصلی آنها تلاش کرده‌اند.

مایکروسافت می‌گوید ماهیت حملات حاکی از آن است که گروه هکری زمان و منابع انسانی زیادی را برای جمع‌آوری اطلاعات و انجام حمله اختصاص داده است.

این شرکت گفته با انتشار این اطلاعات می‌خواهد به هوشیاری کاربران در قبال خطرهای احتمالی کمک کند.

بی بی سی