به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۱۸، ۱۳۹۸

دستور’ دولت هلند به دانشگاه‌های این کشور:

مانع نفوذ ‘جاسوسان ایران’ شوید
دانشگاه صنعتی دلفت هلند (Delft University of Technology Netherlands)
دولت هلند از چند دانشگاه این کشور خواست که با انجام تدابیری مانع ورود و تحصیل دانشجویان و محققانی شوند که “برای ایران جاسوسی” می‌کنند. بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، فهرستی از رشته های تحصیلی و مکان های تحقیقاتی در هلند برای ایرانیان ممنوع اعلام شد از جمله مرکز رآکتور تحقیقاتی در شهر دلفت هلند.

گزارش شده که برخی دانشجویان یا محققان ممکن است از دسترسی به بعضی منابع محروم شوند یا اینکه تحصیل و یا تحقیقات آنها در دانشگاه‌های هلند متوقف شود.

تلویزیون ملی هلند، NOS، در این گزارش آورده که دانشگاه‌ها جزئیاتی از اقداماتشان برای شناسایی چنین مواردی را اعلام نکرده اند.

“نگرانی دولت هلند از برنامه موشکی ایران و امکان دسترسی “جاسوسان ایران” به اطلاعات مربوط موشک‌های دوربرد و انتقال این اطلاعات به ایران است.”

در این گزارش آمده که به این دلیل دولت هلند بیش از ۴۰۰ نفر را که سال گذشته در دانشگاه‌های این کشور به اطلاعات حساسی دسترسی داشتند، را زیر نظر گرفت. بر اساس این گزارش ده‌ها نفر از این افراد قابلیت این را داشتند که مورد بهره برداری ایران قرار بگیرند تا اطلاعاتی درباره موشک های دوربرد به ایران منتقل کنند.


دانشگاه "دلفت" هلند
بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، فهرستی از رشته های تحصیلی و مکان های تحقیقاتی در هلند برای ایرانیان ممنوع اعلام شد از جمله مرکز رآکتور تحقیقاتی در شهر دلفت هلند.

گروهی از ایرانیان از این تصمیم شکایت کردند و دادگاه عالی هلند در سال ۲۰۱۲ رای داد که دانشگاه‌ها نمی‌توانند چنین تبعیضی را بر اساس ملیت قائل شوند.

بی بی سی