به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۸

سازمان ملل در مورد خیزش دوباره داعش در عراق و سوریه هشدار داد

به گزارش شفقنا به نقل از گاردین؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارشی که با کمک اطلاعات برخی کشورهای عضو به دست آمده است هشدار داد: داعش در حال قدرت گیری دوباره در قلب خاورمیانه – عراق و سوریه- است. سازمان ملل همچنین در مورد تلاش داعش برای انجام عملیات در کشورهای غربی هم هشدار داده است.

گزارش شورای امنیت حاکی از آن است که داعش از ضعف نیروهای امنیتی و نظامی محلی در عراق و سوریه بهره برده و درحال شکل دهی به سازمان جدید خود است.

گاردین همچنین در بخشی از این گزارش نام و هویت سرکرده جدید داعش را نیز معرفی کرده است. امیر محمد عبدالرحمان المولی الصلبی معروف به ابوابراهیم الهاشمی القریشی کسی است که به جای ابوبکر البغدادی هدایت گروه تروریستی داعش را بر عهده گرفته است. این تروریست، پیشتر مسول به بردگی کشاندن اقلیت ایزدی عراق و همچنین فرماندهی عملیات جهانی این گروه تروریستی را برعهده داشته است.

این گزارش همچنین تاکید میکند که داعش هم‌اکنون مشکل مالی ندارد و تنها معضل این گروه، امنیت است. به خاطر امنیت، دایره فرماندهی داعش مجبور به کنترل اطلاعات و ارتباطات است و این موضوع باعث سختی کار آنها در هدایت نیروهای پراکنده این گروه در سرتاسر منطقه و جهان شده است.