به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۹۸

بازداشت «۵ نفر» در پرونده روح‌الله زم

سخنگوی قوه قضائیه امروز در نشست خبری خود در رابطه با پرونده روح‌الله زم، بنیان‌گذار سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز، گفت که «در این پرونده غیر از متهم اصلی ۵ نفر بازداشت هستند که هنوز برایشان کیفرخواست صادر نشده است.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در ادامه گفت که «افراد زیاد دیگری در این پرونده مطرح هستند که کار راستی‌آزمایی در حال انجام است. برخی افراد البته شخصاً مراجعه کرده و خوداظهاری و اظهار ندامت کرده‌اند.»

او در مورد زمان تشکیل دادگاه روح‌الله زم نیز گفت که «خبر صدور کیفرخواست در خصوص خود فرد درست است و به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است که پیش‌تر در این شعبه پرونده‌ای در خصوص این فرد تشکیل شده بود البته هنوز برای دادگاه تعیین وقت نشده است.»

علی القاصی، دادستان تهران، روز دوشنبهخبر داد که اولین جلسه دادگاه روح‌الله زم هفته آینده برگزار می‌شود.

روح الله زم مؤسس سایت آمدنیوز است و پس از اعتراض‌های دی ماه سال ۹۶ مقامات جمهوری اسلامی سخنانی را علیه او بیان کرده بودند.

از جمله محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در پیامی توئیتری خطاب به پاول دوروف، مدیر عامل شبکه تلگرام، کانال آمدنیوز را «به نفرت‌پراکنی، استفاده از کوکتل مولوتف، شورش مسلحانه و بلوای اجتماعی» متهم ساخته و خواستار متوقف شدن فعالیت آن شده بود.

پس از آن کانال آمدنیوز با بیش از یک میلیون و چهارصد هزار عضو، از سوی گردانندگان این شبکه پیام‌رسان مسدود شد.

سپاه پاسداران روز ۲۲ مهر اعلام کرد که روح‌الله زم را طی آنچه «عملیات پیچیده، با حربه فریب اطلاعاتی» خواند، دستگیر کرده است.

رادیو فردا