به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۹

پرزیدنت ترامپ یک قاضی زن را برای جانشینی روت گینزبرگ در دیوان عالی معرفی کرد

 
قاضی برت در کنار پرزیدنت ترامپ و بانوی اول
یک هفته پس از درگذشت قاضی روت گینزبرگ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گزینه پیشنهادی خود را برای جانشینی او در دیوان عالی ایالات متحده معرفی کرد. 

پرزیدنت ترامپ عصر شنبه پنجم مهر، «اِیمی کُنی بَرِت» قاضی دادگاه استیناف ناحیه هفت و دستیار سابق قاضی آنتونین اسکالیا را رسما برای قضاوت در دیوان معرفی کرد. 

رئیس جمهوری ایالات متحده از قاضی فقید گینزبرگ به نیکی یاد کرد و گفت این سومین قاضی است که او در دوران چهارساله ریاست جمهوری خود برای دیوان عالی آمریکا معرفی می کند.

او همچنین پیشبینی کرد که خانم برت به سرعت رای تایید سنای آمریکا را کسب کند.

گزینه پرزیدنت ترامپ برای عضویت در دیوان عالی نیز در سخنانی خود را عاشق و متعهد به ایالات متحده آمریکا و قانون اساسی آن دانست و ابراز آمادگی کرد تا برای کسب رای اعتماد در سنا حاضر شود.

قاضی برت همچنین با گرامیداشت یاد قاضی گینزبرگ او را شکننده سقف شیشه‌ای مانع پیشرفت زنان معرفی کرد.

خانم برت در نیواورلئان لوئیزیانا به دنیا آمده و بزرگ شده است. وی که در میان هفت فرزند خانواده از همه بزرگتر است، حالا خود و همسرش جسی دارای هفت فرزند هستند. 

این قاضی ۴۸ ساله در سال ۱۹۹۷ از دانشکده حقوق نوتردام فارغ التحصیل شد و سپس به عنوان استاد مهمان در دانشکده حقوق دانشگاه جرج واشنگتن مشغول خدمت شد. 

فعالیت‌های آموزشی و علمی ایمی برت بر قوانین بین المللی، اصالت‌گرایی، و تفسیر موضوعی قوانین متمرکز بوده است. 

فلسفه قضایی او اغلب با رئیس سابقش، آنتونین اسکالیا از قضات سابق دیوان، تشبیه می‌شود. او در ستایش از توجه عمیق قاضی اسکالیا به متون حقوقی، بارها گفته و نوشته است. 

قضات این بالاترین مرجع قضایی ایالات متحده توسط شخص رئیس جمهوری معرفی می‌شوند و باید به تایید نمایندگان سنا برسند. دیوان عالی آمریکا متشکل از ۹ قاضی است. 

در صورت تایید، وی جوانترین قاضی خواهد بود که به عضویت دیوان عالی آمریکا در می‌آید و همچنین پنجمین زنی خواهد بود که بر کرسی قضاوت در این نهاد خواهد نشست. 

روت بیدر گینزبرگ از قضات باسابقه دیوان عالی آمریکا بود که شامگاه جمعه ۲۸ شهریور به وقت واشنگتن، در ۸۷ سالگی و به دلیل ابتلا به سرطان پانکراس درگذشت. 

صدای آمریکا