به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۰۳، ۱۳۹۹

عربستان خواستار برخورد با فعالیت های بی ثبات کنندۀ ایران در منطقه و جهان شد

 کابینۀ دولت عربستان در نشست دیروز خود، سه شنبه بیست و دو سپتامبر، که به ریاست ملک سلمان، پادشاه این کشور، برگزار شد خواستار رویارویی با جمهوری اسلامی ایران و تغییر رفتارهای بی ثبات کنندۀ آن در منطقه شد.
وزرای دولت عربستان در پایان نشست خود اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران تنها با تغییر رفتار خود در منطقه می تواند به جامعۀ جهانی بازگردد و ضروری است با فعالیت های بی ثبات کنندۀ آن در خاورمیانه و جهان و همچنین حمایت تهران از تروریسم مقابله شود. وزرای کابینۀ دولت عربستان پایان رفتارهای تحریک آمیز ایران را شرط بازگشت این کشور به جامعۀ جهانی و لغو تحریم های بین المللی علیه تهران دانسته و افزودند که چنین نتیجه ای به سود مردم ایران است.

کابینۀ دولت عربستان همچنین گفته است که هر گونه توافق اتمی با جمهوری اسلامی ایران باید مانع از تکثیر سلاح های هسته ای شود و منطقه را از وجود سلاح های کشتار عام پاک کند.

همزمان با این اظهارات، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به واشنگتن سفر کرد و با همتای آمریکایی خود، مارک اسپر، مشاور امور امنیت ملی آمریکا، رابرت اوبریان، و همچنین جرد کوشنر مشاور و داماد رئیس جمهوری آمریکا ملاقات و گفتگو کرد. موضوع اصلی این گفتگوها حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه، سیاست بین المللی در قبال جمهوری اسلامی ایران و همکاری های امنیتی اسرائیل و آمریکا اعلام شد.

رادیو بین المللی فرانسه