به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۹

آگهی درخواست آزادی نسرین ستوده در روزنامه نیویورک‌تایمز

FreeNasrin

 

روزنامه نیویورک‌تایمز یک آگهی تمام صفحه در راستای درخواست آزادی نسرین ستوده، وکیل و مدافع حقوق بشر منتشر کرده است. این آگهی در نسخه منتشره روز یک‌شنبه ۲۰ ستامپر (۳۰ شهریور) روزنامه نیویورک تایمز با هشتگ FreeNasrin منتشر شده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز در سال‌های گذشته نیز بارها با انتشار مقالات و گزارش‌های متعدد درباره نسرین ستوده، از برخورد حکومت ایران با این فعال حقوق بشر انتقاد کرده بود.

در روزهای اخیر، پس از انتشار اخباری مبنی بر بستری شدن نسرین ستوده در بخش سی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی تهران به دلیل وخامت جسمانی ناشی از اعتصاب غذا، درخواست‌های بین‌المللی برای آزادی او افزایش یافته است.

در همین راستا، چند نهاد بین‌المللی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و آکادمی فیلم اروپا و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، از جمهوری اسلامی خواسته‌اند که خانم ستوده را فورا آزاد کند.

نسرین ستوده از ۲۰ مرداد گذشته با انتشار نامه‌ای، ضمن درخواست آزادی زندانیان سیاسی، در اعتراض به شرایط آنها اعتصاب غذا کرده است.

نسرین ستوده که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی، زنان و دانشجویان را بر عهده داشته است، به‌دلیل اتهاماتی نظیر «اقدام علیه امنیت ملی»، «تشویش اذهان عمومی» و اهانت به مقامات حکومت ایران در مجموع به ۳۳ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است که بر اساس قانون مجازات اسلامی ۱۲ سال از این حکم اجرا می‌شود.

رادیو فردا