به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۹

ترامپ در مراسم گرامیداشت قربانیان ۱۱ سپتامبر:

 «ما قاسم سلیمانی و ابوبکر البغدادی را از بین بردیم» 
مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر روز جمعه یازدهم سپتامبر، با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و همسر وی، ملانیا ترامپ، در ایالت پنسیلوانیا برگزار شد. دونالد ترامپ طی سخنرانی خود به مناسبت این مراسم بار دیگر یاد آور شد که نیروهای آمریکا در دوره ریاست جمهوری وی قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش را از بین بردند.  
کمتر از دوماه بیش از آغاز برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، مراسم گرامیداشت قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر روز جمعه در ایالت پنسیلوانیا برگزار شد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و همسر وی ملانیا ترامپ روز جمعه با حضور در شنکسویل، محل سقوط پرواز شماره ۹۳ خطوط هوایی «یونایتد» در ایالت پنسیلوانیا، یاد قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر را گرامی داشتند.    

رئیس جمهوری آمریکا طی سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بار دیگر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه را «قصاب» و ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش را «قاتل وحشی» خطاب کرد. وی افزود: «نیروی های کشور در دوره ریاست جمهوری من این دو تروریست بزرگ جهان را از بین بردند». 

دونالد ترامپ همچنین بر عزم نیروهای آمریکا در تعقیب و مبارزه با تروریست در سراسر جهان تاکید کرد اما با این حال، وی هیچ اشاره ای به کشته شدن اوسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده که در سال ۲۰۱۱ و در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از بین برده شد، نکرد.

همزمان با حضور دونالد ترامپ در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، در ایالت پنسیلوانیا، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و رقیب اصلی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات پیش رو نیز در شهر نیویورک و در محل برج های تجارت جهانی حضور یافت و به قربانیان این حادثه ادای احترام کرد. 

مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ هم در نیویورک در همین محل یاد قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر را گرمی داشت و با انتشار توییتی نوشت که آمرییکا هرگز این روز را فراموش نخواهد کرد.    

رادیو بین المللی فرانسه