به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۰۸، ۱۳۹۹

نگرانی آنگلا مرکل از وضعیت گسترش ویروس کرونا در آلمان

دولت آلمان نسبت به گسترش فزاینده پاندمی هشدار داده است. آنگلا مرکل نگران است که در آلمان نیز وضعیت همانند برخی از کشورهای اروپایی وخیم شود. در فرانسه روزانه بیش از ده هزار نفر ابتلای تازه به کووید۱۹ گزارش می‌شود.

 آلمان فدرال شهروندان را به رعایت کامل و دقیق مقررات مرتبط با ویروس کرونا فراخوانده است.

اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت می‌گوید: «ما همگی از گسترش روزافزون پاندمی در کشور نگران هستیم». به گفته او کرونا در روزهای اخیر در برخی از نقاط کشور گسترشی جهشی داشته و این روند باید متوقف شود و تحت کنترل در آید.

او از شهروندان درخواست کرد: «چنانچه همگی با هم با هوشمندی و درایت رفتار کنیم و یک مدتی به محدودیت‌های ضروری تن دهیم آنگاه می‌توانیم در پاییز و زمستان آینده از عذاب‌های زیادی در امان بمانیم».

بنابر گزارش رسانه‌های آلمان، آنگلا مرکل در حلقه همکارانش در حزب دموکرات مسیحی، نسبت به گسترش وسیع ویروس کرونا در آلمان هشدار داده است. خانم مرکل گفته این خطر وجود دارد آمار روزانه ابتلا به کرونا در آلمان به ارقامی مانند فرانسه برسد. در فرانسه روزهای اخیر آمار ابتلای روزانه از مرز ۱۰ هزار نفر گذشته است.

بنا به گزارش رسانه‌ها صدراعظم آلمان تاکید کرده که کانون‌های گسترش ویروس باید به دقت شناسایی شوند، و گرنه آلمان به همان وضعی می‌رسد که در فرانسه پیش آمده است.

تأثیر کرونا بر زندگی اقتصادی

به اعتقاد خانم مرکل وضعیت در اروپا، به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی، نگران‌کننده است؛ به نظر او اروپا در وضعیتی نیست که مثل گذشته بودجه مالی وسیعی برای جبران پیامدهای کرونا فراهم آورد.

از قول مرکل نقل شده که گفته "کرونا قدرت خرید را در اروپا به شدت کاهش داده است". به نظر او چرخ اقتصاد نباید متوقف شود؛ مدرسه‌ها و مهدکودکها باید باز بمانند. اما فوتبال در مرتبه دوم اهمیت قرار دارد.

فردا سه‌شنبه (۲۹ سپتامبر) نشست ویدیویی مرکل با رؤسای ایالت‌ها برگزار می‌شود که قرار است در جهت هماهنگ‌سازی اقدامات در پیکار با کرونا رایزنی شود.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن، در آستانه این نشست سیستم "چراغ راهنمایی" را پیشنهاد کرده است. بنا به این طرح هرگاه در منطقه‌ای از هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۳۵ نفر به ویروس مبتلا شوند، باید وضعیت "زرد" اعلام شود؛ و چنانچه شمار مبتلایان در ۱۰۰ هزار نفر به بالای ۵۰ برسد، وضعیت قرمز. در هر مرحله‌ای نیز باید مقررات پیشگیری را شدیدتر کرد.

در آلمان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به حدود ۱۱۹۲ مورد رسیده است. به گفته انستیتوی علمی روبرت کخ در روزهای گذشته در آلمان روزانه بیش از ۲۰۰۰ ابتلای تازه به ثبت رسیده است.

دویچه وله فارسی