به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۹

کرونا در فرانسه و هشدار پزشکان:

پایان زنگ تفریح 

بیمارستان "آمبروآز پاره" در حومۀ پاریس: کادر درمانی از احتمال اشباع شدن دوبارۀ بیمارستان‌ها سخت نگران است 

فرانسه از مرز نمادین ١٠هزار ابتلای روزانه فراتر رفت. این آمار هشداردهنده گروهی از پزشکان و درمان‌گران را واداشت تا از طریق رسانه‌ها خواستار "پایان دادن به زنگ تفریح" و سخت‌گیری مجدد شوند.

آمار روز گذشته - شنبه ١٢ سپتامبر/٢٢ شهریور - از مبتلا شدن ١٠هزار و ۵٠٠ نفر به ویروس کرونا، در عرض یک روز حکایت دارد. یک روز قبل، ٩۴٠٠ مورد جدید شناسایی شده بود. اما آماری که بیشتر از ارقام ذکرشده مسئولان را نگران می‌کند، شمار بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه است. طی شبانه‌روز گذشته در فرانسه، ٢٨ نفر به مراقبت‌های ویژه رفته‌اند و ١٧ نفر به علت ابتلا به کووید ١٩ در گذشته‌اند.

شش پزشکی که در روزنامه‌های فرانسه یادداشتی را منتشر کرده‌اند، از همۀ شهروندان فرانسوی می‌خواهند که از حضور در اجتماعات جداً پرهیز کنند. آنان هشدار می‌دهند که برای واکنشی جمعی، وقت زیادی باقی نمانده است. این کارشناسان می‌نویسند که "بعد از دورۀ تعطیلات و فراغت تابستان، اینک اپیدمی وارد مرحلۀ تازه‌ای می‌شود که طی آن، شیوع در محافل خصوصی و محدود شدت می‌گیرد". آنها یادآوری می‌کنند که در شهر بیرمنگام انگلیس، حتی دیدارهای دوستانه و فامیلی ممنوع شده و از فرانسوی‌ها می‌خواهند که با مراقبت و هشیاری بیشتر، مانع از بروز وضعیت بحرانی شوند.

رادیو فرانسه