به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۱۹، ۱۴۰۱

ارتباط میرحسین موسوی با دنیای خارج «کاملاً قطع شد

 

میرحسین موسوی به زندان خانگی بازگردانده شد
رادیو فردا - وب‌سایت «کلمه»، نزدیک به میرحسین موسوی، بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ اسفند گزارش داد که او از بیمارستان به زندان خانگی بازگردانده شده است. پیشتر در همین روز، اردشیر امیرارجمند از مشاوران پیشین آقای موسوی به رادیوفردا خبر داده بود که این رهبر جنبش سبز «در بیمارستان بستری است» و به تشخیص پزشکان متخصص و مطابق با پرونده پزشکی او همچنان باید بستری بماند.


آقای امیرارجمند تصریح کرده بود، لازم است که آقای موسوی برای به دست آمدن سلامت کامل و برطرف شدن علائم حاد تنفسی و مشکلات دیگر تا زمان تأیید پزشکان، همچنان در بیمارستان بستری و تحت نظر باشد.


مشاور میرحسین موسوی همچنین خبر داد که از زمان انتشار بیانیه آخر میرحسین موسوی، مأموران تمامی ارتباطات او و همسرش را با دنیای خارج قطع کرده‌اند و از وضعیت بیماری آنها نیز به عنوان حربه‌ای علیه آنها استفاده می‌کنند.


میرحسین موسوی که در ۱۳ سال گذشته در حصر بوده است در بیانیه خود با تاکید بر اینکه «نجات ایران» به «تحول بنیادین» نیاز دارد، خواستار «برگزاری همه‌پرسی آزاد و سالم» درباره ضرورت تدوین قانون اساسی جدید، تشکیل مجلس موسسان در «انتخاباتی آزاد و منصفانه» و «استقرار نظامی مبتنی بر حاکمیت قانون» شده است.


اردشیر امیرارجمند می‌گوید که مأموران اکنون در خانه آقای موسوی و خانم رهنورد دستگاه‌های متعددی برای قطع ارتباطات آنها گذاشته‌اند و این دستگاه‌ها اشعه‌ای ساطع می‌کند که برای سلامت افراد محصور مضر است.