به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۱۸، ۱۴۰۱

بیانیه مشترک آمریکا و اسرائیل: مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای خواهیم شد

 

 بر اساس این بیانیه، دو کشور برای خنثی‌سازی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در خاورمیانه به توافق رسیدند

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و زاچی هانگبی همتای اسرائیلی او پس از دیدار در واشینگتن بیانیه‌ای منتشر کرده و تأکید کردند، برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای هماهنگی‌های بین واشینگتن و تل‌آویو را افزایش خواهند داد.


بر اساس این بیانیه، دو کشور برای خنثی‌سازی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در خاورمیانه به توافق رسیدند.


نمایندگان آمریکا و اسرائیل در این دیدار، با تأکید بر افزایش همکاری‌های امنیتی بین دو کشور، از پیشروی جمهوری اسلامی در برنامه هسته‌ای خود ابراز نگرانی کردند.


در این دیدار مانورهای نظامی مشترک بین ارتش اسرائیل و ارتش آمریکا و سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل نیز مورد بررسی قرار گرفت.


مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی، در گزارشی نوشت که ایران می‌تواند مواد لازم برای ساخت یک بمب هسته‌ای را تنها طی 12 روز تولید کند و طی یک ماه توانایی ساخت بیش از چهار بمب هسته‌ای را دارد.


مؤسسه علوم و امنیت، در گزارش خود که در آن اطلاعات ارائه شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران را تجزیه و تحلیل می‌کند، نوشته که ایران می‌تواند اورانیوم کافی برای تولید در مجموع 7 سلاح هسته‌ای را طی سه ماه غنی‌سازی کند.


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که ایران احتمالاً در تأسیسات هسته‌ای فردو که یک منطقه نظامی حفر شده در اعماق کوه‌ها است، تا سطح 83.7 درصد اورانیوم غنی‌سازی کرده است.